UEFA ja 55 jäsenliittoa kokoontuivat etänä tiistaina

• Maajoukkueet
  • Jalkapallosarjat

Euroopan jalkapalloliitto UEFA piti tiistaina etäkokouksen kaikkien 55 jäsenliittonsa edustajien kanssa ja esitteli kahden maaliskuun puolivälissä kootun työryhmän ajatuksia eurooppalaisen jalkapallovuoden jatkon osalta.

Kokouksessa UEFA esitti päivitetyn katsauksen eri vaihtoehdoista sekä maajoukkue- että seurajoukkuekalentereiden osalta.

Lisäksi kansallisten liittojen rahoituksesta UEFAn Hat Trick -ohjelman kautta keskusteltiin ja UEFA toisti aiemman sitoumuksensa maksaa suorituksen jäsenliitoille suunnitelman mukaisesti.

Kokouksessa annettiin myös vahva suositus kesken olevien eurooppalaisten pääsarjojen ja kansallisten cup-kilpailujen pelaamisesta loppuun, mutta muutamien erityistapausten osalta asiaa käsitellään erikseen sen jälkeen, kun suuntaviivat osallistumisoikeuksille eurocupeihin on päätetty siltä varalta ettei jotain sarjaa voida pelata loppuun.

UEFA tiedottaa kaikista päätöksistä edellä mainituista asioista UEFA:n hallituksen torstain 23.4. kokouksen jälkeen.