UEFA eEURO 2021 -alkulohkot on arvottu

• Maajoukkueet

Maaliskuussa alkaviin karsintoihin kaksijakoinen arpaonni.

Suomen alkulohko UEFA eEURO 2021 -karsintoihin arvottiin eilen maanantaina. Suomi oli sijoitettu viime kauden menestyksen perusteella 2. arvontakoriin, joten odotukset suotuisaa arvontaan kohden olivat toiveikkaat. Suomi arvottiin lopulta kivenkovaan A-lohkoon, jossa muut maat ovat Espanja, Ukraina, Pohjois-Makedonia ja Viro.

Arvontatulos otettiin joukkueen toimesta vastaan kaksijakoisin fiiliksin.

- Ykköskorista osattiin odottaa huippumaata, mutta kolmoskorin Ukraina on myös äärimmäisen kova vastustaja, joten siinä mielessä lohkosta muodostui erittäin tasokas, kommentoi e-jalkapallotoiminnasta Palloliitossa vastaava Taneli Sopanen

Alkulohkoissa pelataan kaksinkertainen sarja, jossa jokaisen ottelun lopputulos määräytyy koti- ja vieraspelin yhteismaalien perusteella. Lohkovoittajat etenevät suoraan lopputurnaukseen ja lohkokakkoset jatkavat jatkokarsintaan. Viime vuonna Suomen matka päättyi jatkokarsintaan.

- Viime vuonna lopputurnauspaikka jäi haaveeksi, mutta tänä vuonna meillä on entistä paremmat mahdollisuudet. Olemme valmistautuneet hyvin ja vastustajat ovat meille entuudestaan tuttuja. Espanja on lohkon suurin ennakkosuosikki, mutta täysin voitettavissa. Muilta mailta emme saa menettää liikaa pisteitä, mikäli haluamme taistella suorasta jatkopaikasta, pohjustaa Sopanen.

Ensimmäinen ottelukierros pelataan maaliskuun 15. päivä ja otteluita voi seurata Ylen kanavista.

• eUrheilu