UEFA CFM –koulutus käyntiin Eerikkilässä

Suomessa toisen kerran järjestettävään UEFA CFM -koulutuksen ensimmäinen lähijakso pidettiin Eerikkilän Urheiluopistolla torstaina ja perjantaina. Koulutukseen osallistuu Suomesta 25 henkilöä ja yhteensä kahdeksan henkilöä Norjasta, Tanskasta ja Kazakstanista.

Ensimmäisellä lähijaksolla perehdyttiin mm. professori Sean Hamilin (Birkbeck Sport Business Center, University of London) johdolla jalkapallon globaaliin organisoitumiseen ja kehitykseen sekä UEFA:n Michel Jacquemouxin ja Norman Darmian De Majon johdolla jalkapalloseurojen Financial Fair Playhin ja jalkapallojohtamiseen.

Ensimmäinen lähijakso onnistui erittäin hyvin. Professori Sean Hamilin sanoin ”olen vaikuttunut osallistujien aktiivisuudesta, vuorovaikutuksesta ja avoimuudesta. Tämä ryhmä lähti heti innokkaasti mukaan keskusteluun ja mielipiteen vaihtoon”.

UEFA CFM -koulutusten tavoitteena on kasvattaa jalkapallojohtamisen ja hallinnon osaamista sekä teoreettisesta että käytännön näkökulmasta.  Koulutuksen aikana käydään läpi jalkapallon hallinnollisia rakenteita, strategista suunnittelua, operatiivista johtamista, markkinointia ja viestintää, tapahtumajärjestämistä ja vapaaehtoistoimintaa.

UEFA CFM toteutetaan yhteistyössä UEFA:n, Lausannen yliopiston (IDHEAP) sekä Eerikkilän Urheiluopiston kanssa. Koulutusprosessi muodostuu monimuoto-opiskelusta kolmella lähijaksolla, joiden välillä suoritetaan välitehtäviä online-moduulien ja loppuraportin muodossa. Koulutus jatkuu 17.8.2018 saakka.

Suomen Palloliiton seurajohdon koulutukset >>

UEFA CFM -koulutukseen valitut:

Esport Honka: Arteva Hexi
    HJS: Dahlman Ville