UEFA aloittaa eEURO-kisat yhteistyössä KONAMIn kanssa – Suomi mukaan alusta saakka

• Jalkapallosarjat

Ensi kesän EM-lopputurnauksen yhteydessä pelataan myös historian ensimmäinen eEURO-turnaus UEFAn virallisena tapahtumana.

Turnaukseen pääsevät karsimaan kaikki UEFAn 55 jäsenmaata ja Suomi on mukana tähän saakka historian suurimmassa e-jalkapalloturnauksessa, joka pelataan UEFAn kanssa yhteistyösopimuksen tehneen KONAMIn eFootball PES 2020:lla.

Palloliitto on samalla solminut KONAMIn kanssa lisenssisopimuksen koskien tulevaa jalkapallon EURO2020-lopputurnausta. Sopimuksen myötä Huuhkajat ovat mukana eFootball PES 2020:ssa peliasujen, logojen ja pelaajien muodossa. Vastaava sopimus on solmittu UEFAn jäsenmaiden kanssa, joten eEURO tullaan pelaamaan karsinnoista saakka aidoilla maajoukkueilla.

Jokainen UEFAn jäsenmaa nimeää marras-tammikuussa joukkueensa eEURO-karsintoihin, minkä jälkeen osallistujat arvotaan kymmeneen lohkoon.

Itse UEFA eEURO2020 alkaa karsinnoilla, jotka pelataan ensi vuoden maalis-toukokuussa ja karsintojen kautta lopputurnaukseen etenee 16 joukkuetta – jokaisen lohkon voittaja sekä kuusi parasta lohkokakkosta. eEURO-lopputurnaus pelataan Lontoossa jalkapallon EURO2020-lopputurnauksen välierien ja finaalien välissä.

• e-jalkapallo