U23-naisten maajoukkueleiri täytti tavoitteet – "Odotamme ensi vuotta innoissamme"

• Maajoukkueet

U23-naisten vuoden viimeinen maajoukkueleiri päättyi tänään tiistaina. Eerikkilässä järjestetty leiri huipentui joukkueen sisäiseen harjoitusotteluun, joka päättyi lopulta maalittomiin 0–0-lukemiin.

– Peli oli hyvätasoinen ja hyvin tasainen. Olisimme toki halunneet nähdä maaleja, ja ottelussa oli maalipaikkoja, mutta kumpikin joukkue puolusti erittäin hyvin. Ottelun tempo oli korkea – oli todella kiinnostavaa nähdä näiden ikäluokkien parhaita pelaajia pelaamassa yhdessä, päävalmentaja Gary Williams toteaa.

Williams oli mielissään joukkueen ilmeestä koko leirin ajan. Mukana oli muutamia uusia pelaajia, joista kaikki pääsivät hyvin mukaan ryhmään.

– Oli ensisijaisen tärkeää, että pelaajat tutustuivat toisiinsa kentällä. Leirin aikana huomasi, kuinka he oppivat toistensa liikkeitä pelin sisällä. Se on merkittävä asia joukkueen kehittymisen kannalta. Onnistuimme toteuttamaan tavoitteemme, Williams sanoo.

– Odotamme innoissamme ensi vuotta, sillä monessa eri maassa aiotaan panostaa U23-ikäluokkaan. Pyrimme luomaan ensi vuodelle sellaisen ohjelman, mikä toisi pelaajillemme kokemuksia ja edistäisi heidän kehitystään parhaalla mahdollisella tavalla.

• U23-naiset