U20-pojat ja Ruotsi maalittomaan tasapeliin

• Maajoukkueet

Ottelun voi katsoa jälkikäteen Palloliiton YouTube-kanavalta

U20-maajoukkue (2001 ja myöhemmin syntyneet) otti tänään torstaina mittaa Ruotsista. Maarianhaminan illassa ei lopulta nähty osumia, vaikka kummallakin joukkueella oli mahdollisuutensa maalintekoon.

Päävalmentaja Peter Lundberg oli tyytyväinen otteluun, johon Suomella ei lukuisten poissaolojen takia ollut ihanteelliset lähtökohdat. Lundberg näki kamppailun hyvin tasaisena – niin Suomella kuin Ruotsilla oli pidempiä pallonhallintajaksoja.

– Tasapeli oli mielestäni reilu tulos. Maalittomaksi otteluksi peli oli mielestäni aika viihdyttävä, ja kumpikin joukkue pelasi hyvää jalkapalloa. Pelaajamme eivät olleet ennen pelanneet yhdessä, mikä tekee meidän suorituksestamme entistä vakuuttavamman, Lundberg sanoo.

– Näytimme kentällä joukkueelta, vaikka yhteinen valmistautumisaikamme oli hyvin lyhyt. Haluamme tietenkin aina voittaa, mutta ottaen huomioon kokeneemman vastustajajoukkueen, voimme olla erittäin tyytyväisiä työhömme.

Tuplamaaottelun toinen osa pelataan sunnuntaina kello 16:00. Myös tuleva kamppailu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla.

– Meidän on tärkeää näyttää sunnuntaina, että pystymme yhtä hyvään suoritukseen toisen kerran. Olen tyytyväinen, mikäli pystymme pitämään saman tason koko 90-minuuttisen ajan. Seuraavassa pelissä meidän täytyy käyttää tekopaikkamme paremmin, jos haluamme voittaa. Maali tai pari olisi kirsikka kakun päälle.

Suomi – Ruotsi 0–0

12 Julius Schmid (mv)
3 Tony Miettinen
5 Noah Nurmi (C)