U19-tyttöjen ryhmä marraskuun maajoukkueleirille nimetty

• Maajoukkueet

U19-tyttöjen maajoukkue leireilee Eerikkilässä marraskuun viimeisellä täydellä viikolla 23.-27.11.

Joukkue leirille oli alun perin tarkoitus julkaista jo aiemmin viikolla, mutta tilanteet ovat päävalmentaja Arttu Pitkäkankaan mukaan eläneet vahvasti viikon mittaan.

- Hieman joukkueen julkaisua venytettiin, koska muutamien pelaajien tilanteet ovat olleet hieman auki ja halusimme katsoa ne loppuun asti. Mukana nähdään täysin uusia nimiä ja myös muutamia, jotka ovat olleet jonkin aikaa pois maajoukkuekuvioista, Pitkäkangas kertoo.

Sekä koronatilanne että loukkaantumiset ovat vaikuttaneet pelaajavalintoihin, mutta pääosa ryhmästä on nyt koossa leiriä varten - ja mukana mielenkiintoisia nimiä.

- Nyt saamme mukaan muutaman pelaajan Ruotsista, kun kapteenistoomme kuuluva Vilma Koivisto ja debyytin tekevä Rebecka Mannström liittyvät joukkueeseemme. Molemmat pelaajat ovat viettämässä kauden jälkeistä aikaa kotona Suomessa ja he hoitavat myös asiaan kuuluvat COVID-19 -testit ennen Eerikkilään tuloa, Pitkäkangas kertoo.

- Lisäksi Liina Nora on ollut pidemmän loukkaantumisen vuoksi pois maajoukkuekuvioista, mutta saamme hänet nyt mukaan. Täysin uutena kasvona nähdään Jasmin Ylikraka, joka tullaan näkemään laitapelaajana. Maalivahdeissa myös muutamia muutoksia, kun nyt Ella Kelloniemi ja Jenna Rantanen ovat valittuina tulevalle leirille.

Ryhmää tullaan Pitkäkankaan mukaan täydentämään vielä ensi viikon aikana.

Viiden päivän mittainen leiri tulee olemaan hyvin tiivis ja kuormittava niin henkisesti kuin fyysisesti. Ohjelmaan sisältyy fyysisten testien lisäksi neljä palloharjoitusta, yksi voimaharjoitus ja ottelu SalPa P04-05 -joukkuetta vastaan.

- Tulemme hieman uudistamaan testipatteristoamme fyysisen valmentajamme Ville Rajalaisen johdolla. Pelaajat tulevat saamaan kattavan henkilökohtaisen palautepaketin leirin jälkeen, jonka käymme läpi yhdessä pelaajan ja hänen valmentajiensa kanssa tulevissa palautekeskustelussa heti joulukuun alussa, Pitkäkangas valottaa.

- Tämän tarkoituksena on tukea vieläkin tehokkaammin pelaajien arkea ja tiivistää entisestään yhteistyötämme maajoukkueen ja seurojen välillä.

Joukkue leirille:
Ella Kelloniemi (mv) HFA
Jenna Rantanen (mv) FC Kuusysi
Daniela Sandås TPS
Suvihelmi Oksanen HFA
Liina Nora FC Kuusysi
Ilona Anttonen TiPS
Ella Burton HJK
Noora Hämäläinen Ilves
Minttu Ylikraka HFA
Silja Jaatinen HJK
Helmi Halomo HJK
Veera Hellman HFA
Ellen Strömborg Åland United
Josefina Ndombele HJK
Sophie Maidell HJK
Ria Karjalainen HJK
Rebecka Mannström KIF Örebro
Vilma Koivisto Piteå IF
Jasmin Ylikraka P-Iirot
Iida Laine HFA (nimetty 16.11.)
Helmi Vapola (nimetty 20.11.)
Roosa Karppinen (mv) (nimetty 20.11.)

Poisjääneet:
Meri Hämäläinen (mv) TPS