U19-pojat joutuivat tyytymään pisteeseen - ”Olimme parempi joukkue”

• Maajoukkueet

U19-pojat (2000) avasivat Virossa pelattavat EM-alkukarsinnat 0-0-tasapelillä Tanskaa vastaan. Päävalmentaja Kai Nyyssösen mukaan Suomi olisi ansainnut enemmän.

Molemmat joukkueet loivat maalipaikkoja, mutta Suomi ehkä ne kaikkein vaarallisimmat. Suomi sai pelata viimeisen 20-minuuttisen mieylivoimalla tanskalaispelaajan punaisen kortin vuoksi, mutta etsikkoaika jäi käyttämättä. Myös Tanska oli lopussa lähellä voitto-osumaa.

- Me olimme tänään parempi joukkue. Puolustussuuntaan pelasimme todella hyvin ja ne paikat mitä meillä oli ensimmäisellä puoliajalla ja varsinkin toisen alussa, niin niistä olisi pitänyt onnistua. Tärkeää kuitenkin, että loimme paikkoja. Joukkue oli tulokseen todella pettynyt ja se on oikein. Pitääkin olla, Kai Nyyssönen totesi.

- Olemme sitoutuneita tavoitteeseemme. Nyt tämä tulos pitää hyväksyä ja mennä eteenpäin kohti Italiaa. Tässä on paljon hyvää, mitä otamme mukaan.

Nyyssönen korostaa joukkueestaan puhuessaan sanaa ”me”. Muutamia nimiä hän kuitenkin nosti esille Tanska-pelin jälkeen.

- Rasse (maalivahti Rasmus Leislahti) tuo meille paljon pelin avaamisvaiheeseen, hän on rauhallinen ja pystyy tekemään asioita pallollisena. Varapelaajana mukaan tulleen Jyri Kiurun asenne on ollut todella hyvä ja nousi siksi avaukseen. Harjoitukset leireilläkin vaikuttavat, hän ansaitsi paikkansa. Olisi vielä kruunannut pelinsä maalilla, luotsi totesi.

Suomi kohtaa lohkon toisessa ottelussaan lauantaina Italian, joka avasi turnauksen 3-0-voitolla Virosta. Vain kaksi lohkon parasta etenevät kevään jatkokarsintaan, joten pisteitä tarvitaan.

- Uskon mahdollisuuksiimme. Me teemme oikeita asioita ja olemme valmiita kamppailemaan. Meillä on tarkka tieto Italiasta, tiedämme ne hetket ja kohdat mihin iskeä. Nyt on tärkeä hoitaa palautuminen hyvin. Meillä oli tänään paljon pelaajia, jotka eivät pelanneet, joten saamme sieltä muutosta. Edessä ei ole helppo peli.

Myös lauantain Italia-ottelu sekä päätös Viroa vastaan tiistaina näkyvät keskiviikon tapaan suorana VeikkausTV:stä.

• P2000