U19-poikien futsalmaajoukkue nimetty marraskuun leirille

• Maajoukkueet
  • Futsal

U19-poikien futsalmaajoukkue kokoontuu leirille Eerikkilään torstaina 5.11. ja leiri jatkuu sunnuntaihin 8.11. saakka.

Päävalmentaja Kerkko Huhtanen on nimennyt leirille kaikkiaan 14 pelaajan vahvuisen ryhmän, mikä on kooltaan hiukan normaalia pienempi. Tähän on kuitenkin Huhtasen mukaan selkeät syyt.

- Vallitseva Covid-tilanne tietysti asettaa rajoitteita niin kansalliselle kuin kansainväliselle futsaltoiminnalle, mutta mikäli järjestämisohjeet tai -edellytykset eivät seuraavan kahden viikon aikana merkitsevästi muutu, pyrimme järjestämään tämän marraskuun alkuun aikataulutetun leirin nyt koolle kutsutulla tavanomaista suppeammalla leirivahvuudella.

- Leiri on suppeana siinäkin mielessä tärkeä, että edelleen me pyrimme lisäämään joukkueemme valmiuksia osallistua ikäluokan EM-karsintoihin, joiden on, ainakin vielä toistaiseksi, suunniteltu käynnistyvän preliminary round -otteluilla tammikuussa 2021, Huhtanen muistuttaa.

Muutoksia ohjelmaan

Leirin ohjelmaa on myös hiukan muutettu alkuperäisestä suunnitelmasta. Tämän leirin yhteydessä oli kesällä tarkistetun toimintasuunnitelman mukaisesti tarkoitus myös pelata nykyisen U19-ikäluokan (2002-2003-syntyneet) ensimmäiset harjoitusottelut kansallisia vastustajia, kuurojen futsalmaajoukkuetta ja U21-futsalmaajoukkuetta vastaan.

- U21-ikäluokkaa emme tähän tapahtumaan nyt kuitenkaan koolle kutsu, vaan sen hyödyntäminen harjoitusvastustajana lykkääntyy tuleviin leiritapahtumiin.

- Toisaalta kuurojen futsalmaajoukkue saapuu päävalmentaja Matti Anttosen johdolla Eerikkilään leireilemään, ja mikäli tilanne sen sallii, kohtaamme heidät leirin aikana ilman yleisöä kahdessa harjoitusottelussa, Huhtanen kertoo.

Vallitseva tilanne on vaikuttanut ikäluokan toimintaan myös muilta osin. U19-futsalmaajoukkueen toimintaakin tukevia, 2002-2003-syntyneille pojille ja tytöille kohdennettuja alueellisia pelaajakehitystapahtumia ei tulla enää loppuvuoden aikana käynnistämään, alueellisesti vaihtelevasta Covid-tilanteesta sekä sen mukaisista alueellisista ja paikallisista rajoitustoimenpiteistä johtuen.

- Alkukeväällä 2021 toteutettavien aluetapahtumien osalta tarkastelemme järjestämisedellytyksiä uudelleen marras-joulukuun vaihteessa, Huhtanen kertoo.

Pelaajat leirille:
Maalivahdit (2):
Aatu Nieminen, PJK
Joel Salonen, LoPS
Kenttäpelaajat (12):
Nemo Asumalahti, YIlves
Joonathan Hynninen, Ilves FS
Eetu Kaikkola, GFT
Eero Kaisto, Tervarit
Elmeri Karjala, YIlves
Aladin Ljesnjanin, LLuja
Eeli Niemelä, GFT
Hugo Pulkkinen, PP-70
Anttoni Räävi, FC Kemi
Henri Seppälä, HauPa
Vilho Ståhlström, SoVo
Jose Suihkonen, Sievi FS (nimetty 30.10.)

Poisjäännit:
Taneli Kohonen, HauPa