U19- ja U21-maajoukkueiden valmennusryhmiin muutoksia

• Maajoukkueet

Juha Malinen toimii heinäkuun loppuun saakka sekä U19- että U21-maajoukkueiden päävalmentajana. Kyseisten maajoukkueiden taustaryhmiin on tullut muutoksia.

U19-maajoukkueessa Juha Malisen valmennusryhmän muodostavat Marko Rajamäki, Jari Litmanen, Antti Niemi sekä Eemeli Reponen. Tuomas Peltonen jää seurajoukkuetöidensä vuoksi pois U21-maajoukkueesta ja hänen tilalleen on valittu Mikko Kaven.

U19-pojat kohtaavat maaliskuun lopulla Sveitsin kaksoismaaottelussa. Pikkuhuuhkajat pelaa samaan aikaan Liettuaa vastaan EM-karsintaa. Huuhkajat puolestaan kohtaa Belekissä Turkissa Makedonian ja Maltan 23. ja 26.3.

Niemi matkaa maaliskuussa Huuhkajien leirille ja Reponen on samaan aikaan U17-tyttöjen EM-jatkokarsintaturnauksessa Ranskassa. U19-poikien mukaan lähtee tällä kertaa Peltonen. Kaven tarttuu työhönsä siis Liettuassa.

- Marko Rajamäki jatkaa U19-valmennusryhmässä ja hänellä on hyvä tietopohja pelaajista. Se auttaa paljon. Meillä on lisäksi pitkä yhteinen taival, kun olemme sotineet toisiamme vastaan liigakentillä. Maalivahtivalmentajiksi tulevat Antti Niemi ja Eemeli Reponen. Kun joukkoon lisätään vielä ”Litti”, niin meillä on kasassa hyvä valmennustiimi, Malinen toteaa.

U19-, U21- ja A-maajoukkue ovat siis koolla yhtä aikaa maaliskuun lopun kansainvälisinä pelipäivinä. Malinen valmentaa 23.3. Pikkuhuuhkajia EM-karsintaottelussa Liettuaa vastaan ja matkaa seuraavana aamuna U19-leirille Sveitsiin. U19-poikien tuplamaaottelun ensimmäisen osan Sveitsiä vastaan luotsaa Marko Rajamäki valmennusryhmänsä kanssa.

U19-valmennusryhmä:

Päävalmentaja Juha Malinen