U19- ja U21-futsalmaajoukkueet leireilevät Eerikkilässä kesäkuussa

• Maajoukkueet
  • Futsal

Alle 19-vuotiaiden ja alle 21-vuotiaiden poikien futsalmaajoukkueet leireilevät Eerikkilässä 17.-20. kesäkuuta.

Maajoukkueet kohtaavat toisensa kahdesti leirin aikana. U19-poikien päävalmentaja Kerkko Huhtanen odottaa jo U21-maajoukkueen kohtaamista.

–  Mielenkiintoista on nähdä, miten kauden aikana kohtuullisen hyvin leireillyt ja yhteen kasvanut U19-joukkueemme nyt suoriutuu pykälän kokeneempaa ja Mićo Martićin lyhyesti valmistelemaa maajoukkuetta vastaan.

Moni U21-futsalmaajoukkueen pelaajista on Huhtaselle tuttu alle 19-vuotiaiden futsalmaajoukkueesta.

– Tiedämme melko hyvin, millaisen vastustajan olemme nykyiselle U19-maajoukkueelle tilanneet. Toisaalta kokoonpanoon mahtui  jokunen maajoukkuetoiminnan ensikertalainenkin sekä muutamia pelaajia, jotka ovat oikeastaan olleet mukana Palloliiton nykymuotoisessa futsalpelaajakehitystoiminnassa aina sen alkumetreistä, kaudesta 2015-2016 lähtien.

– Kaapo Lepojärvi, Ville Angeria ja Arttu Niemelä edustivat aikanaan Pohjois-Suomen piiriä sekä Mikke Litmanen ja Omar Soli Tampereen piiriä Tampereella joulukuussa 2015 järjestetyssä Suomen Palloliiton piirien valtakunnallisessa futsalpelaajakehitysturnauksessa. Samaiseen tapahtumaan osallistuivat myös mm. A-maajoukkuetta nykyisin edustavat Tuukka Pikkarainen, Vesa Lilja ja Kasper Kangas. Vaikka Palloliiton futsalpelaajakehitystoiminta onkin vielä kokonaisuudessaan nuorta, juuret ovat vahvistuneet ja alkavat näkyä maajoukkuetoiminnassa, Huhtanen päättää.

U19-poikien futsalmaajoukkue Eerikkilän leirillä:

Maalivahdit:
Juho Koskinen FC Kemi
Aleksi Kuusenmäki FC Rauma
Aatu Nieminen PJK
Pietari Portimo ToPV

Kenttäpelaajat:
Nemo Asumalahti YIlves
Joonathan Hynninen Ilves FS
Eetu Kaikkola GFT
Eero Kaisto Tervarit
Topias Kaivola FC Kangasala