U18-tytöt Eerikkilään marraskuun puolivälin jälkeen

• Maajoukkueet

U18-tyttöjen maajoukkue kokoontuu syksyn toiselle leirille Eerikkilään 17. marraskuuta.

Päävalmentaja Arttu Pitkäkangas on nimennyt ryhmänsä leirille. Vallitsevassa tilanteessa yksi pieni voitto onkin saavutettu jo tässä vaiheessa.

- On ensinnäkin todella hienoa, että pystymme tulevan leirin järjestämään. Riskinä oli, että tapahtumia jouduttaisiin siirtämään tai perumaan pandemian vuoksi, Pitkäkangas sanoo ja painottaa, että turvallisuutta painotetaan leirillä todella paljon.

- Turvallisuusohjeita on päivitetty ja meillä on selkeät ohjeistukset ja suunnitelmat, kuinka saamme vedettyä leirin turvallisesti läpi. Nämä tapahtumat ovat erittäin tärkeitä, jotta emme anna tasoitusta muille Euroopan maille tässä tilanteessa, ja jotta saamme annettua kaiken informaation pelaajille ja heidän valmentajilleen.

Joukkueen edellinen leiri järjestettiin syyskuussa ja mukana on nyt osin toisia nimiä kuin silloin.

- Tälle leirille on nimetty yhteensä 23 pelaajaa.  Loukkaantumis- ja sairastelutilanteiden parannuttua pelaajavalinnoissa on muutamia muutoksia edelliseen leiriin peilaten, Pitkäkangas kertoo.

- Saamme nyt hyökkäysosastolle mukaan Ella Koivun (PK-35 Vantaa) ja Anna-Stina Simosen (KuPS). Lisäksi Laura (HJK) ja Sonja Hillberg (HJK) joutuivat valitettavasti jättämään edellisen leirin sairastelun vuoksi kesken, mutta ovat nyt täydessä iskussa. Maalivahdeissa nähdään myös yksi muutos, kun Lilja Niiranen (ONS) liittyy joukkueeseemme.

Monipuolinen ohjelma

Leiri on nelipäiväinen ja ohjelma sisältää fyysiset testit, kolme palloharjoitusta ja yhden ottelun poikia vastaan.

- Fyysisten testien palautteita käymme pelaajien kanssa henkilökohtaisesti läpi jo leirillä, mutta kaikki infot tulemme viemään myös pelaajan valmentajille, jotta niitä voi hyödyntää tulevan kauden suunnittelussa.

Palloharjoituksissa päästään jatkamaan joukkueen pelitavallisia asioita kausisuunnitelman mukaisesti.

- Saimme hyvän startin jo syyskuun leirillä ja onnistuimme itseasiassa hieman paremmin kuin alun perin odotimme. Nyt pääsemme kertaamaan jo käytyjä asioita ja tuomme muutamia uusia toimintoja. Esimerkiksi tehokkaampi toiminta etenemishetkissä on yksi prioriteeteistamme tulevalla leirillä. Pitkäkangas kertoo.

Leirin aikana torstaina 19.11. on ohjelmassa myös yksi ottelu, jonka vastustaja vahvistuu lähempänä leirin alkua. Pitkäkangas näkee otteluun erittäin tarpeellisena osana leirin kokonaisuutta.

- Maaotteluita emme valitettavasti tänä vuonna ole pystyneet pelaamaan, mutta tämän vuoksi olemme pelanneet useita otteluita poikia vastaan. Näistä otteluista saamme varmasti kansainvälistä tasoa vastaavan kokemuksen ja pääsemme todentamaan, kuinka pystymme harjoiteltuja asioita toteuttamaan siinä vauhdissa.

Pelaajat leirille:
Eveliina Heinonen TPS
Anna-Stina Simonen KuPS
Lotta Lähteenmäki Ilves
Laura Ojala Ilves (nimetty 16.11.)
Sinna Suuriniemi EBK (nimetty 16.11.)

Poisjääneet:
Ella Koivu PK-35 Vantaa