U18-tytöillä edessään kahden ottelun viikko

• Maajoukkueet

Lauantaina 18. syyskuuta kello 13:00 pelattava Ruotsi-ottelu näkyy suorana Palloliiton YouTubessa. Suomen joukkueeseen nimetyt löydät täältä

U18-tytöt (2004 ja myöhemmin syntyneet) aloitti kuuden päivän leirinsä tänään maanantaina. Joukkueen päävalmentajana poikkeuksellisesti toimiva Valtteri Kumpuniemi kertoo, että alkumetrit ovat sujuneet mallikkaasti.

– Ensimmäiset palaverit ja treenit on saatu vedettyä, ja harjoituksissa oli heti hyvä intensiteetti. Huomioimme viikonlopun ottelukuorman keventämällä harjoitusta, sillä useampi pelaaja on pelannut lauantaina tai sunnuntaina. Kaikille jäi selvästi hyvä fiilis. Meillä on hyvä ryhmä kasassa – saimme mukaan kaikki nimetyt pelaajat, eikä meille onneksi tullut viime hetkien muutoksia, Kumpuniemi sanoo.

– Tavoitteenamme on pelimalliemme opettelun lisäksi ryhmän yhtenäistäminen. Mukana on niin ensikertalaisia kuin niitä, jotka ovat olleet maajoukkueessa useammin, mutta yhteisiä tapahtumia ei ole hirveästi ollut.

Kyseessä on ikäluokan ensimmäinen leiri U18-vaiheessa, ja se huipentuu ikäluokan vuoden ensimmäiseen maaotteluun. Ennen tätä Pikkuhelmarit pelaa torstaina harjoitusottelun TPV:n C-poikia vastaan. Miten joukkue valmistautuu tuleviin koitoksiin?

– Keskitymme omaan pelaamiseemme ja hyökkäys- sekä puolustuspelimalliemme opetteluun. Etenkin torstain matsissa focuksemme on pääasiassa omassa toiminnassamme. Ruotsiin olemme jonkin verran tutustuneet valmennustiimin kanssa ja esittelemme vastustajaamme lyhyesti myös pelaajille. Varsinkin EM-karsinnoissa otetaan vastustajat tarkasti huomioon, ja opettelemme sitä jo nyt.

U19-tytöt (2003 ja myöhemmin syntyneet) kokoontuu Eerikkilään huomenna tiistaina. Joukkueeseen nimetyt pelaajat sekä päävalmentaja Arttu Pitkäkankaan ajatuksia löydät täältä.

• T2004