U18-pojat suuntaavat hyvällä fiiliksellä Baltic Cupiin

• Maajoukkueet

U18-poikien maajoukkue kokoontui tiistaina ja matkaa kohti Viroa ja perinteistä neljän maan Baltic Cupia.

Tuntumaa joukkue otti kotimaassa ennen suuntaamista Suomenlahden yli ja Kaakkois-Viroa kohti.

- Kaikki valitut ovat mukana ja tilanne sikäli hyvä. Fiilis joukkueessa on hyvä ja kiva lähteä turnaukseen, päävalmentaja Kai Nyyssönen kertoi tiistaina Töölön Pallokentällä ennen matkaan lähtöä vedetyn harjoituksen jälkeen.

Teemaksi joukkueen sisällä koko turnauksen ajaksi Nyyssönen on nostanut kilpailemisen ja tiistain harjoituksissakin kaksi ryhmää kävi leikkimielistä, mutta samalla tiukkaa kamppailua toisiaan vastaan.

- Vähän ryhmäytymistä edistetään ja toisaalta edellisotteluissa Montenegroa vastaan olimme molemmissa kuskin paikalla ja toinen kääntyi tasapeliksi, toinen tappioksi. Siinä meillä on vielä parannettavaa. Nyt meillä on joukkueen sisällä koko ajan kaksi joukkuetta ja tarkoitus on tottua siihen mitä on pelaaminen johtoasemassa ja siitä kiinni pitäminen, Nyyssönen selventää.

Ainakin alun perusteella pelaajat ovat ostaneet Nyyssösen ajatuksen erinomaisesti.

- Mahtavaa, ihan huippua, kiteytti Terry Ablade.

Ryhmässä on mukana 18 kenttäpelaajaa ja kaksi maalivahtia. Vastuuta on tiedossa varmasti kaikille, sillä edessä on kolme ottelua tiiviissä tahdissa.

- Nyt mietitään vielä ketkä ovat avauksessa torstaina ja ketkä perjantaina. Paikan päällä keskiviikkona katsotaan vielä päivän kunto ja sen pohjalta sitten ratkaistaan kokoonpano.

Tavoitteet Baltic Cupiin ovat Nyyssösen mukaan selkeät.

- Johtoaseman pitämisen lisäksi meidän pitää pystyä lukemaan ja näkemään pelitilanteet vielä paremmin, Tämä on meille myös hyvä harjoitus ennen syksyn EM-karsintoja, kun nytkin pelataan kolme ottelua. Miten käsitellään ensimmäinen ottelu ja miten palaudutaan toiseen ja niin edelleen, Nyyssönen luettelee.

- Ja kyllä tulosta myös lähdetään hakemaan eli turnausvoitto olisi hienoa saada napattua.

Suomi kohtaa avausottelussaan isäntämaan Viron torstaina kello 18.00 Tartossa, seuraavana päivän kello 15 vastaan asettuu Latvia Võrussa ja päätösottelussa sunnuntaina kello 13.00 Liettua jälleen Tartossa.

Suomen joukkue >>

• P2001