U18-pojat palasi maaotteluiden pariin voitokkaasti

Liettua isännöi Suomea Kaunasissa uudestaan huomenna keskiviikkona. Tuplamaaottelun toinen osa alkaa kello 16:00.

U18-pojat (2004 ja myöhemmin syntyneet) pelasi tänään ensimmäisen maaottelunsa yli kahteen vuoteen. Paluu maaotteluiden pariin oli onnistunut, sillä Suomi kaatoi Liettuan lukemin 2–0. Minihuuhkajien maalintekijöinä toimivat Daniel Rökman sekä Rony Jansson – ensimmäiseen osumaan esityön teki Jesse Kilo ja toiseen Niilo Kujasalo.

Päävalmentaja Peter Lundberg kertoo, että Suomi dominoi ottelua ja piti palloa suurimman osan pelistä. Vierasjoukkue onnistui maalinteossa vasta tunnin pelin jälkeen, mutta tätä ennen Suomella oli ollut lukuisia tekopaikkoja.

– Puolustimme hyvin, emmekä antaneet Liettualle maalipaikkoja. Hyökkäyspelin osalta meidän olisi pitänyt löytää vapaita tiloja hieman paremmin, mutta kokonaisuudessaan esitys oli hyvin ehjä. Olimme harjoitelleet yhdessä vain kerran, mutta peli näytti hyvältä. Olemme vasta prosessin alussa, joten monessa asiassa riittää kehitettävää. Alku oli kuitenkin hyvä – näytimme kentällä joukkueelta, Lundberg sanoo.

– Teimme vain kaksi vaihtoa, sillä huomisessa pelissä kentällä nähdään "uusi joukkue", kun tänään vaihdossa olleet pelaavat toisessa maaottelussa. Toivon, että onnistumme huomenna luomaan vielä enemmän vaarallisia hyökkäyksiä.

Liettua  Suomi 0–2 (0–0)
    62' Daniel Rökman 0–1
    68' Rony Jansson 0–2

1 Luka Nokelainen (mv) (46' 12 Aleksi Partanen (mv))