U17-tyttöjen Ranska-maaottelut peruuntuvat

• Maajoukkueet

Joukkue leireilee maanantaista alkaen Eerikkilässä. Leirille nimetyn ryhmän löydät täältä

U17-tyttöjen (2005 ja myöhemmin syntyneet) helmikuun alkuun suunniteltu maajoukkuetapahtuma on jouduttu perumaan vallitsevan koronatilanteen takia. Pikkuhelmareiden oli määrä haastaa Ranska Clairefontainessa 8. ja 10. helmikuuta.

– Päätökseen päädyttiin, sillä haluamme, että pelaajat pysyvät terveenä. On tärkeää, että sarjapelit saadaan käyntiin ja pelattua. Myös Ranskan päässä on koronan suhteen paljon epävarmuutta, joten maaotteluiden toteutumisesta ei olisi ollut takuita, vaikka olisimme matkanneet sinne, päävalmentaja Marko Saloranta toteaa.

– Useat pelaajistamme ovat jo saanut koronatartunnan, ja paluu kentille tulee tehdä rauhassa ja portaittain. Monen kohdalla maaottelut olisivat tulleet liian nopeasti. Tämä oli meille ikävä asia, mutta sen kanssa on osattava elää, eikä tätä voi jäädä murehtimaan.

Pikkuhelmarit tulee järjestämään samalle ajankohdalle korvaavan tapahtuman, mikä on näillä näkymin Eerikkilän maajoukkueleiri. Kyseessä on viimeinen tapahtuma ennen maaliskuun EM-jatkokarsintaturnausta.

– Yritämme saada leirille mahdollisimman kovan pelin. Valmistautumisemme jatkokarsintaan ei ole ihanteellinen, mutta helppoa se ei varmasti ole vastustajillammekaan.

U17-tyttöjen EM-jatkokarsintaturnaus pelataan Irlannissa maaliskuun lopussa. Lohkovoittaja etenee Bosnia-Hertsegovinassa toukokuussa 2022 järjestettävään lopputurnaukseen.

23.3. Suomi – Islanti
26.3. Irlanti – Suomi