U17-tytöt valmiina EM-karsintaturnauksen avaukseen

• Maajoukkueet

U17-tyttöjen maajoukkue avaa Slovakiassa pelattavan EM-karsintaturnauksen sunnuntaina ottelulla Viroa vastaan.

Suomi matkusti Slovakiaan ja Seneciin perjantaina ja valmistautuminen on päävalmentaja Marko Salorannan mukaan sujunut pääpiirteissään erittäin hyvin.

- Täällä on sellainen mukava vajaa 20 astetta lämpöä ja harjoituskenttä on erinomaisessa kunnossa. Kaksi harjoitusta olemme täällä vetäneet ja kaikki on mennyt suunnitellusti, Saloranta kertoi avausottelun aattona.

- Pari pientä kolhua pelaajistossa on ja niiden kanssa vähän mietitään vielä sunnuntain osalta, mutta mitään vakavampaa ei ole.

Suomen kaksi ensimmäistä ottelua pelataan Slovakian liiton harjoituskeskuksessa Senecissä ja tässä on Salorannan mukaan ehdottoman positiiviset puolensa.

- Pikkukaupunkihan tämä on, mutta kaikki on myös lähellä. Meillä on hotellilta otteluareenalle 500 metriä ja harjoituskentällekin vain kuusi kilometriä, joten bussimatkustaminen on ainakin minimoitu. Ja olosuhteet ovat todella hyvät.

Keskittyminen on nyt kuitenkin täysin sunnuntaissa ja Viron kohtaamisesssa.

- Meillä on jatkopaikka tavoitteena ja sen myötä ehdottomasti voitto Viroa vastaan. Jos pelaamme omalla tasollamme, olemme varmasti ottelussa myös suosikkeja. Otimme viimeksi Tanska-otteluissa ison loikan eteenpäin pelaamisessamme ja luottavaisin mielin sunnuntain peliin voidaan lähteä, Saloranta sanoo.

- Viro on käyty tarkkaan läpi. He pelasivat valmistavat ottelut Valko-Venäjää vastaan samoihin aikoihin kun me kohtasimme Tanskan. Viro puolustaa tiiviisti ja pyrkii sitten lähtemään vastahyökkäyksiin, kun paikka on. Meille on iso juttu se, että saamme oman pelimme rullaamaan heti. Siihen on nyt keskitytty näissä harjoituksissa.

Ilmaiseksi voitto ei Salorannan mukaan kuitenkaan irtoa, oli Suomi millainen suosikki tahansa ennakkoon.

- Uskon että pallonhallinta on lähtökohtaisesti meillä. Pitää kuitenkin olla malttia myös. Kun sitä löytyy ja pelaamme kuten osaamme, olemme vahvoilla.

Suomen ja Viron ottelu Senecissa alkaa sunnuntaina kello 12.00 (13.00 Suomen aikaa). Tämänhetkisen tiedon mukaan ottelusta ei ole nähtävillä suoraa lähetystä.

Joukkueen pelaajalista >>

• T2003