U17: Suomi aloitti voitolla Chilessä

Alle 17-vuotiaiden maajoukkue aloitti Chilen pelileirinsä voitolla paikallisesta seurasta Copa Kairòs-turnauksessa. Universidade Catolicalla ei ollut mahdollisuuksia Jyrki Heliskosken "vintiöitä" vastaan 3-5 (0-3) päättyneessä ottelussa.
      Petrescu hyvässä vireessä

Suomen kaksi ensimmäistä osumaa lähtivät Tomi Petrescun lapikkaasta. Näin JJK:n kasvattama Leicester Cityn hyökkääjä jatkoi maaliputkeaan maajoukkueessa, kun hän osui maaliin 40:llä ja 42:lla minuutilla. Petrescu on tehnyt nyt neljä maalia kolmessa viime ottelussaan Suomen paidassa.

Suomi meni ottelussa jo 5-0-johtoon, kun Ville-Veikko Savolainen (44 min.), Jarno Parikka (54 min.) ja Felix Siivonen (62 min.) tekivät kukin maalin mieheen. Universidade Catolica tuli kuitenkin lopussa takaa ja kaunisteli loppunumeroiksi 3-5.

Seuraava ottelu perjantaina

Suomi pelaa seuraavan ottelunsa perjantaina. Vastustaja tulee otteluparin Chile - Coquimbo Unido voittajasta. Coquimbo Unido tuli turnaukseen mukaan viime hetkellä, kun Ecuador perui osallistumisensa.

SUOMEN JOUKKUE UNIVERSIDADE CATOLICAA VASTAAN, 15.1.2003:Aapo Kiljunen, MyPaJoonas Tursas, TPSTommi Vesala, FC EspooJermu Gustafsson, FC Inter (k)Kasper Hämäläinen, TPS (65. min. Axel Orrström, HJK)Eetu Muinonen, MyPaTomi Petrescu, Leicester City FC (65. min. Jarkko Hurme, OLS)Jussi-Pekka Savolainen, P-IirotVille-Veikko Savolainen, Kuusysi (54. min. Jarno Parikka, HJK)Tim Sparv, Norrvalla FF (45. min. Felix Siivonen, HJK)Mikko-Ville Hyyhönen, Ilves (52. min. Kimmo Koponen, FC Espoo)

Lue myös: Suomi kohtaa Chilen

Lisätietoja:SUOMEN PALLOLIITTOSami Terävä, tiedottaja[email protected]