U17-poikien avaus avoimen PM-turnauksen finaalissa

• Maajoukkueet

Suomen alle 17-vuotiaat pojat kohtaavat tänään lauantaina avoimen PM-turnauksen finaalissa Islannin.

Ottelu alkaa Färsaarilla kello 16.30 Suomen aikaa

- Pojat asettivat joukkueen tavoitteeksi turnausvoiton ja ovat vastanneet erinomaisesti omaan huutoonsa. Kaikki ovat terveitä, ehjiä ja valmiita pelaamaan vielä kerran voitosta. Edessä on hieno päätös hienolle turnaukselle, maajoukkuevalmentaja Erkka V. Lehtola toteaa.

- Pääsy finaaliin takaa meille sitä mitä näiltä reissuilta eniten haetaan: arvokasta oppia. Nämä huippukokemukset jättävät tärkeitä muistijälkiä tuleviin - toivottavasti vielä paljon isompiin - koitoksiin, Lehtola sanoo

Lehtola muistuttaa, että Islanti on hankalasti voitettava vastustaja.

- Äärimmäisen sitkeä, yhtenäinen ja taisteleva, välttää riskejä ja pelaa herkästi isoja palloja viimeiseen linjaan tai sen taakse. Hyökkäävät pelaajat ovat aktiivisia ja vaarallisia. Meidän on riisuttava Islanti aseista vahvalla pallonhallinnalla ja hyvällä joukkuepuolustamisella. Kaksinkamppailuissakin on luonnollisesti pärjättävä, Lehtola alleviivaa.

Ottelun striimiä on alustavien tietojen mukaan mahdollista seurata Färsaarten liiton sivujen kautta: http://www.fsf.fo/

Suomen avaus:
12 Matias Niemelä FC Espoo
3 Lauri Kesti HJS
4 Tony Miettinen KuPS
5 Ville Koski PKKU
6 Roope Kantola FC Inter
8 Santeri Väänänen HJK (C)
10 Naatan Skyttä Ilves
11 Juho Ojanen FC Honka