U16-pojat nimetty marraskuun maajoukkueleirille

• Maajoukkueet

Vahvasti maaottelut aloittanut joukkue pääsee haastamaan vuotta vanhemmat Minihuuhkajat.

U16-poikien (2006 ja myöhemmin syntyneet) oli määrä isännöidä Ruotsia tuplamaaottelussa marraskuun kolmannella viikolla, mutta Ruotsi perui tulonsa Suomen koronatilanteen takia. Maaotteluiden peruuntumisesta huolimatta U16-pojat leireilee Helsingissä 15.–18. marraskuuta ja pelaa päätöspäivänä harjoitusottelun U17-poikia vastaan. Ottelu pelataan Talin hallissa, ja tarkempi ajankohta selviää lähempänä.

Päävalmentaja Kai Nyyssösen mukaan harmitus maaotteluiden peruuntumisesta on kääntynyt ajan myötä iloksi siitä, että joukkue pääsee leireilemään vielä kerran tänä vuonna. Maaotteluiden osalta kesän ja syksyn saldoksi jäi neljä ottelua, joista Suomi voitti kaikki.

– Olisimme toki halunneet päästä pelaamaan Ruotsia vastaan, mutta tilanne on tämä. Positiivinen asia on se, että pojat pääsevät harjoituspelissä esittämään osaamistaan tulevalle päävalmentajalleen (Erkka V. Lehtolalle), Nyyssönen sanoo.

– Pojat tulevat saamaan leirillä hienon kokemuksen, kun he pääsevät tutustumaan Huuhkajien toimintaan ja toivottavasti tapaamaan omia idoleitaan. Käymme vilkaisemassa heidän viimeistelyharjoituksiaan ja menemme paikan päälle Ranska-otteluun. Ottelu huippumaata vastaan täydellä Olympiastadionilla tulee varmasti olemaan pojille ikimuistoinen elämys, mikä antaa boostia tulevaan.

U16-pojat kokoontui edellisen kerran syyskuussa, jolloin Suomi kaatoi Islannin Mikkelissä lukemin 4–3 ja 6–2. Nyyssönen kertoo, että tulevalla leirillä jatketaan edellisen tapahtuman teemojen mukaisesti.

– Vahvistamme tekemistämme onnistumisten ja toistojen kautta. Pyrimme entisestään vahvistamaan yhtenäisyyttämme, mikä on tärkeä asia maajoukkuetoiminnassa. Pelaajien maajoukkuetaival on alkanut hyvin, ja toivon, että se tulee jatkumaan samalla tavalla.

Suomen joukkue (suluissa kasvattajaseurat):
Tino Kangasaho FC Inter (mv) (RaiFu, MynPa, TPS)
Johannes Viitala Ilves (mv)
Mustafa Abdulmuttaleb Abdulrasoul HJK (PPJ)
Axel Ainasoja Tervarit-j (FC Raahe, Ajax-Sarkkiranta, OLS)
Alexander Beijar GrIFK (nimetty Jimi Dos Reis Nikko IFK Göteborg (SWE) tilalle 15.11.)
Aapo Boström TPS (TuNL)
David Ezeh HJK (IF Gnistan, HPS)
Onni Helén TPS (TuNL)
Otto Huttunen JJK
Daniel Hvidberg HJK (TuPS, JäPS, KP-75) (nimetty 18.11.)
Emil Ingman HJK (Sibbo-Vargarna)
Stevin Kerge HJK (FC Kontu, KäPa) (nimetty 18.11.)
Kalle Koponen HJK (LPS)
Max Kurvinen KäPa
Lucas Kyllönen TPS (TuNL)
Julius Körkkö Tervarit-j (HauPa)