U16-pojat nimetty elokuun Ruotsi-otteluihin

• Maajoukkueet

U16-poikien maajoukkue kohtaa kaksoismaaottelussa Visbyssä Ruotsin elokuun 20. ja 22. päivänä.

Ikäluokan ensimmäiset maaottelut pelattiin jo toukokuussa Eerikkilässä neljän maan turnauksessa ja syys- ja lokakuussa edessä on vielä kaksi tuplamaaottelua. Ohjelma vaikuttaa osaltaan myös pelaajavalintoihin.

- Tänä vuonna tällä ikäluokalla on aika paljon maaotteluita ja pelaajia vaihdellaan sen myötä aika paljon. Nyt on kuusi pelaajaa vaihtunut sitten toukokuun turnauksen ja syyskuun Pohjois-Irlanti -otteluihin muutosta tulee varmasti taas ainakin saman verran, joukkueen päävalmentajana toimiva Samu Koski kertoo.

Pelaajavalinnoissa viime viikonloppuna pelatut SPL nuorten turnaukset olivat tärkeässä osassa.

- Kai Pahlman -turnauksessa oli tarkkailemassa neljä aluevalmentajaa ja olimme myös II-tason lopputurnauksessa. Totta kai tarkkailua on tehty useammassa tapahtumassa läpi koko kesän, joten valinnat on tehty pidemmän ajanjakson pohjalta, Koski valottaa.

Ruotsi on tälle ikäluokalle hyvin perinteinen vastustaja tässä vaiheessa. Ruotsille Suomi-ottelut ovat myös ikäluokan ensimmäiset varsinaiset maaottelut.

- Oman pelitavan ympärillä mennään niin paljon kuin mahdollista ja pyritään antamaan pojille apuja pelaamiseen kaikin keinoin. Meillä on mukana Ruotsissa myös kaksi talenttivalmentajaa.

- Vastustajaan olisi vähän vaikeakin paneutua sen enempää, kun he eivät ole vielä yhtään ottelua pelanneet. Ehkä me nuo kolme toukokuun ottelua alla olemme vähän valmiimpia, mutta nyt vastus on kuitenkin eri ja myös joukkue monelta osin muuttunut, Koski miettii.

Ottelut
20.8. 18.00 Ruotsi – Suomi Gutavallen, Visby
22.8. 18.00 Ruotsi – Suomi Gutavallen, Visby

Pelaajat Ruotsi-otteluihin