20.9.2021 klo 18.45

U16-pojat isännöi Islantia tiistaina

Kello 18:00 Mikkelin urheilupuistossa pelattava ottelu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla

U16-pojat (2006 ja myöhemmin syntyneet) kokoontui Mikkelissä tänään maanantaina. Päävalmentaja Kai Nyyssösen nimeämä joukkue ehti harjoitella maanantai-iltapäivänä ensimmäistä kertaa – huomenna edessä on tuplamaaottelun ensimmäinen osa Islantia vastaan.

– On hienoa päästä jälleen mittaamaan omaa tasoamme maaottelussa. Meillä on lyhyt valmistautumisaika otteluun, mutta lähdemme sitä kohti odottavaisin mielin – ensimmäisen matsin jälkeen tiedämme jo paljon enemmän vastustajastamme, Nyyssönen toteaa.

– Alkuperäiseen joukkueeseen on tehty parin viikon sisällä kaksi muutosta, mutta muuten pelaajatilanne on hyvä. Jotkut pojat ovat pelanneet seurajoukkueissaan sunnuntaina, mutta suurin osa lauantaina. Pelaajat ovat varmasti valmiita pelaamaan tiistaina.

Kuten elokuun lopun Viro-tuplamaaottelussa, Suomen on määrä peluuttaa kahta eri avauskokoonpanoa myös Islantia vastaan. Toinen Islanti-ottelu pelataan torstaina kello 13:00 – kumpaankin otteluista on vapaa pääsy, ja paikan päälle toivotaan runsaasti yleisöä.

– Tämä on hyvä mahdollisuus tulla katsomaan ikäluokkansa tämän hetken potentiaalisimpia nuoria. Islanti on hyvä meille hyvä mittari, ja on mielenkiintoista nähdä, missä menemme heitä vastaan. Haluan jo tässä vaiheessa kiittää MP:tä sekä Mikkelin kaupunkia hyvästä yhteistyöstä – on mahtavaa, että pääsemme pelaamaan ”Urskin” nurmella.