U15-tytöt otti toisen suurinumeroisen voiton Malesiassa

• Maajoukkueet

U15-tyttöjen maajoukkue jatkoi Malesiassa pelattavaa UEFA FAM -turnausta voitokkaasti kaatamalla varhain perjantaina Hong Kongin maalein 11-2 (4-2).

Alla Suomella oli 15-0-voitto Malesiasta torstailta ja perjantain ottelu tuli vastaan hyvin pikaisesti. Suomella olikin hiukan käynnistysvaikeuksia ja Hong Kong kävi ottelun alussa johdossakin. Suomi käänsi pelin kuitenkin nopeasti edukseen, mutta taukoon saakka Hong Kong roikkui hyvin tuntumassa.

- Alussa näkyi vähän se, että edellisestä ottelusta oli niin vähän aikaa ja toisaalta Hong Kong oli selvästi parempi joukkue kuin Malesia. He pystyivät aiheuttamaan meille hankaluuksia ja meillä puolestaan oli vähän haasteita etenkin hyökkäyksen tasapainon kanssa, pyrimme etenemään vähän liian nopeasti, päävalmentaja Jonne Kunnas kertoi.

Toisella jaksolla Suomi paineli omille teilleen latoen seitsemän maalia. Kaikkiaan maalintekijöiden kirjoihin nimensä sai peräti kahdeksan suomalaispelaajaa - kapteeni Aura Nyholm viimeisteli hattutempun ja Aino Frimanille merkittiin kaksi osumaa.

- Tauon jälkeen pelasimme tosi hyvin. Hong Kong ehkä vähän väsähti myös, mutta pystyimme tekemään kentällä niitä asioita kuin avausottelussakin ja pelaamaan sellaista peliä mitä haimme. Erittäin tyytyväinen pitää olla toiseen jaksoon, Kunnas kehui.

Suomi kohtaa turnauksen päätösottelussaan varhain sunnuntaiaamuna Thaimaan. Nyt väliä otteluilla on pari päivää.

- Toki palautellaan, mutta pitää muistaa että tämä on myös pelaajakehitystapahtuma eli käymme läpi joukkuepelaamista ja pelaajat saavat myös henkilökotaista palautetta ja sen kautta eväitä seurajoukkuearkeen, Kunnas kertoo.

- Sunnuntaina vastassa on turnauksen paras vastustaja. Thaimaa on parhaiten organisoitu näistä täällä vastassa olevista joukkueista ja siellä on muutamia erittäin hyviä yksilöitä. Aika erilainen joukkue Thaimaakin on kuin eurooppalaiset joukkueet, mutta se antaa vain hyvää kokemusta. Toivottavasti saamme hyvän pelin aikaiseksi.

Hong Kong - Suomi 2-11 (2-4)
9. 1-0 Leung Hong Kiu Anke
12. 1-1 Irene Virtanen