U15-pojat nimetty ensimmäiselle maajoukkueleirille

• Maajoukkueet

Alle 15-vuotiaiden (2003) poikien maajoukkue kokoontuu ikäluokan ensimmäiselle maajoukkueleirille Eerikkilään 13. – 15. helmikuuta.

Päävalmentaja Erkka V. Lehtola on nimennyt ryhmän leirille ja myöntää, että valinnat olivat tyypillisen vaikeita.

- Ensimmäinen maajoukkueleiri herättää aina tunteita, keitä valitaan ja mistä seuroista – ja toisaalta sitten keitä ei. Tämän ikäluokan osalta matka on kuitenkin vasta alussa ja valinnat ovat aidosti vaikeampia kuin sitten myöhemmässä vaiheessa, Lehtola kuvaa.

- Ensimmäinen vuosi maajoukkueessa on myös aina sellainen, että pelaajia katsastetaan paljon ja vaihtuvuus on suuri. Eli vaikkei jotain pelaajaa nyt valittu mukaan, niin kannattaa painaa vain töitä, tilaisuuksia varmasti avautuu.

Ryhmä on nimetty Tähtitarhatapahtuman ja muiden vuoden 2017 tapahtumien pohjalta ja vahvasti myös alueleirien perusteella, minkä lisäksi keskusteluja on käyty myös seuravalmentajien kanssa.

- Meillä on tällä leirilläkin mukana ennätysmäärä valmentajia, muun muassa kaikki aluevalmentajat. He ovat tämän ensimmäisen vuoden niin kiinteästi mukana, että on hyvä että jokainen näkee kaikki pelaajat nyt Eerikkilässä. Mukaan tulee myös yksi tai ehkä kaksi talenttivalmentajaa, Lehtola selvittää.

Leirille on valittu viimevuotiseen tapaan 4+28 pelaajaa, joten katsastettavaa kolmelle päivälle riittää.

- Näemme nyt lähempää eri pelipaikkojen pelaajia ja voimme toimia osin myös pienemmissä ryhmissä. Leirillä on vahva katsastusaspekti, mutta totta kai käymme läpi myös maajoukkueen pelitapaa ja pelaamme myös kaksi keskinäistä ottelua, Lehtola kertoo.

- Pelaamme huhtikuussa neljän maan turnauksen Slovakiassa, mikä on loistava tapa aloittaa maaottelut. Sinne varmasti valtaosa joukkueesta nimetään tällä leirillä olleesta ryhmästä.

Pelaajat leirille
Hemmo Riihimäki KuPS
Mathias Ahlblad FC Espoo
Aarre Pillai KäPa
Elmo Henriksson HJK
Tegra Mukuna FC Inter
Niklas Leinonen FC KTP
Kalle Wallius HJK
Miika Koskela OLS
Jesse Nikki FC Honka (nimettiin Michael Boamah IPS tilalle 12.2.)
Elias Salminen KuPS
Nikolas Talo TPS
Max Silvonen HJK
Deni Silverio HJK
Mohammed Bakkar TPS (nimettiin Adrian Arrakoski GrIFK tilalle 10.2.)
Marius Könkkölä HJK
Maxim Stjopin Ilves
Oscar Hellström TPS
Anton Aaltonen HJK (nimettiin Niilo Saarikivi FC Honka tilalle 10.2.)
Emmanuel Patut JJK
Jaakko Björn JJK
Lasse Ikonen OLS
Denis Cukici HJK
Agon Sadiku HJK
Elias Kallio FC Honka (nimettiin Linus Rönnberg FC Inter tilalle 12.2.)
Casper Terho FC Kontu
Nico Rajala SJK