Tytöt U17: Ruotsi-Suomi 3-2

Suomen alle 17-vuotiaat tytöt aloittivat PM-kisat 3-2 tappiolla Ruotsille. Seuraavan ottelun joukkue pelaa keskiviikkona 2.7. klo 19.00 Ranskaa vastaan.

Suomen alle 17-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue aloitti avoimen PM-turnauksen 3-2 tappiolla Ruotsia vastaan. Ottelu pelattiin Bollnäsissä, Sävstaåsin urheilukentällä, jossa ottelua seurasi lähes 700 katsojaa.

Ottelun ensimmäinen maali tuli jo 6. minuutilla, kun Ruotsin Susanne Moberg pääsi vasemmalta laidalta läpi. Suomi oli tasoittaa ottelun 7. minuutilla, mutta Mirka Ruotsalaisen (FC United) veto meni hieman ohi. Ottelun 11. minuutilla Essi Sainio (FC Espoo) tasoitti pelin upealla vedolla n. 20 metristä. Sainio, joka oli siirretty laitalinkin paikalta keskikentän keskustaan, kuului ottelun onnistujiin. "Essi onnistui hyvin uudella pelipaikallaan ja taisteli terrierin lailla", kertoi valmentaja Inka Railo.

Toisen puoliajan alku oli musta Suomen tytöille; muutaman minuutin aikana Ruotsi pääsi tekemään 2 maalia ja tilanteita oli useampaankin täysosumaan. 77. minuutilla Suomen joukkueen kapteeni Maija Saari (FC Honka) pääsi kulman jälkitilanteesta kaventamaan tilanteen 3-2. Ottelun loppua kohti Suomella oli paikkoja tasoitukseenkin, mutta maaliin saakka palloa ei saatu toimitetuksi. "Ruotsi oli meitä edellä", kertoi valmentaja Railo. "Tasapeliin meillä oli mahdollisuuksia, mutta ei kuitenkaan voittoon."

Alle 17-vuotiaiden tyttöjen avoimen PM-turnauksen tuloksia voi seurata Ruotsin liiton sivuilta. >>

Suomen joukkue:Tinja-Riikka Korpela, OLSEmmi Tiittanen, FC EspooMaija Saari, FC HonkaHanna Hovi, PuiUNina Hyvönen, KMFMirka Ruotsalainen, FC UnitedEssi Sainio, FC Espoo (65.min Neea Berg, KMF)Peppiina Pentti, Junioriklubi (73.min Anna Bang, TPS)Sari Hyyrynen, MPSTaru Laihanen, HJS (56.min Heini Tiilikainen, KMF)Laura Hyvönen, KMF (37.min Sonja Suosalo)

Suomen maalintekijät:Essi Sainio 11.min (1-1)Maija Saari 77.min (3-2)

Lisätietoja:Suomen PalloliittoSanna Pirhonen[email protected]