Tytöt U17: Ranska-Suomi 1-0

Suomen alle 17-vuotiaat tytöt hävisivät PM-kisojen toisessa ottelussaan Ranskalle 1-0.

Suomen alle 17-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue hävisi Ranskalle 1-0 toisessa ottelussaan 2.7.2003 PM-kisoissa Ruotsissa. Ottelu pelattiin Brovallenissa, Enångerin kentällä. Ottelua seurasi 450 katsojaa.

Suomen puolustuspeli toimi erittäin hyvin koko ottelun ajan Ranskan taitavaa ja pelaavaa joukkuetta vastaan.  Ensimmäisen puoliajan alussa Ranskalla oli vain yksi veto maalia kohti. 35 minuutin kohdalla Ranskan kapteeni Jessica Houara pääsi kuitenki keskittämään oikealta laidalta ja pallo leijaili takakulmaan.

Ottelun toinen puoliaika oli edelleen tasainen, kummallakaan joukkueella ei ollut maalipaikkoja. Suomi pelasi lopussa kolmella kärjellä, mutta sekään ei tuonut tulosta. Valmentaja Inka Railon mukaan puolustuspeli vei pelaajien kaikki voimat ja Suomi ei päässyt hyökkäyksiin. "Ranskalla oli onnea maalissa, tasapeli olisi ollut oikeutettu tulos" sanoo Inka Railo.  Hänen mukaansa pelin onnistujia olivat Hanna Hovi ja Emmi Tiittanen.

Alle 17-vuotiaiden tyttöjen avoimen PM-turnauksen tuloksia voi seurata Ruotsin liiton sivuilta. >>

Suomen joukkue:Tinja-Riikka Korpela, OLSEmmi Tiittanen, FC EspooMaija Saari, FC HonkaMeri Viljanen, Ilves-P (61.min Nina Hyvönen, KMF)Hanna Hovi, PuiUNina Hyvönen, KMFMirka Ruotsalainen, FC United (78.min Anna Bang, TPS)Essi Sainio, FC Espoo (69.min Neea Berg, KMF)Peppiina Pentti, Junioriklubi (37.min Laura Hyvönen, KMF)Sari Hyyrynen, MPSTaru Laihanen, HJSSonja Suosalo, FC Espoo (41.min Heini Tiilikainen)

Lisätietoja:Suomen PalloliittoSanna Pirhonen[email protected]