Tuttu kolmikko jatkaa TPV:ssä

• Jalkapallosarjat

Viime kaudelta tuttu kolmikko jatkaa TPV:ssä. Jatkosopimuksen ovat tehneet maalivahti Tuomas Karjanlahti, puolustaja Iiro Karimäki ja keskikentän työmyyrä Eetu Kolu.

25-vuotias Karjanlahti liittyi TPV:hen viime vuoden maaliskuussa ja otti samalla ykkösmaalivahdin paikan itselleen. Mies pelasi yhtä lukuun ottamatta kaikki Kakkosen ottelut sekä molemmat nousukarsintaottelut MYPA:a vastaan.

23-vuotias Karimäki tietää, mitä ensi kaudelta odottaa: joukkueen menestymistä Ykkösessä ja oman peliajan lisääntymistä viime kaudesta.

- Ilman muuta me lähdemme voittamaan kaikkia otteluita. Jokaisessa harjoituksessa on ollut hyvä tekemisen meininki ja olen hyvin luottavainen ensi kauden otteluiden osalta. Haluan näyttää kaiken aikaa osaamistani ja tavoittelen peliminuuttien lisääntymistä, Karimäki sanoo TPV:n sivuilla.

Karimäki tietää, että Ykkösessä ”kyyti on kovempaa” ja tilanteet niin nopeita, että pallon kanssa on vähemmän aikaa kuin Kakkosessa.

- Minun pelipaikallani kohdataan Kakkosta taitavampia hyökkääjiä. Ykkösessä on kyettävä ajattelemaan jo ennen kuin saa pallon. Vähän kuin shakissa, jossa siirtoja on mietittävä parin siirron päähän.

24-vuotias Kolu on pelannut Ykköstä kaudella 2015 EIF:ssä, jonka TPV kohtaa niin Suomen Cupissa kuin Ykkösessäkin. Valitettavasti Kolu loukkaantui ja ottelumäärä jäi neljään. Kolu pitää monipuolisuuttaan omana vahvuutenaan ja ominaisuutena.

- Tuntuu tietysti hienolta saada mahdollisuus päästä pelaamaan Ykköstä tässä tutussa joukkueessa. Odotan innolla kauden alkamista ja sitä, että pääsemme haastamaan jokaisen joukkueen. On ihan turha luulla meidän olevan heittopussi, vaan taatusti taistelemme joka minuuttia, Kolu sanoo.

TPV:n sopimuspelaajat:
1 Tuomas Karjanlahti, 3 Ardian Kovaqi, 4 Mauno Siren, 5 Tommi Smeets, 6 Jari Nikkilä, 7 Tuomas Lähdesmäki, 9 Arjan Goljahanpoor, 10 Paavo Näykki, 11 Tomi Ylinen, 12 Antti Kuusinen, 13 Giorgi Ositashvili, 14 Eetu Räisänen, 16 Riku Oras, 17 Jesse Oksanen, 18 Topi Järvi, 20 Eetu Kolu, 23 Joonas Rantala, 28 Iiro Karimäki

• TPV