Turnauskriteerit puhuttavat

Kaikki Pelaa -säännöt 2003 ja uudet turnausohjeet, jotka marraskuun lopussa vahvistettiin Suomen Palloliiton liittohallituksessa ovat saaneet aikaan paljon keskustelua. Olemme saaneet runsaasti yhteydenottoja asian puolesta ja sitä vastaan.

Alle 10 -vuotiaiden lasten turnaustapahtumia halutaan ohjata piirien järjestämän pelitoiminnan kaltaiseksi. Piirien toiminnassa vastaava uudistus tehtiin 1990-luvun puolivälistä alkaen. Uudistus on merkittävällä tavalla parantanut lasten harrastusilmapiiriä kilpailullisten tavoitteiden vähenemisen myötä.

Olemme saaneet ensimmäisiä uusin kriteerein hyväksyttyjä turnausmalleja. Viikosta 4 alkaen esimerkkiturnauksia löytyy nettisivuiltamme. Tammikuun aikana julkaisemme myös "turnausavaimia" , joilla otteluohjelmien laatiminen onnistuu uusien ohjeiden mukaisesti. Kauden 2003 parhaat seurojen itsensä kehittelemät turnausmallit (3-5kpl) palkitaan vuoden lopussa 1000€ stipendeillä. Valinnan suorittaa piirien esitysten perusteella Kaikki Pelaa - Fair Play -valiokunta 15. marraskuuta.

Turnauskriteerit >>

Lue lisää sääntöuudistuksen taustasta >>