Tule futsalerotuomariksi Läntiselle alueelle!

• Futsal
  • Alueuutiset

Suomen Palloliiton Läntisellä alueella järjestetään varsin kattavasti uusien futsalerotuomareiden peruskoulutuksia. Koulutuksia järjestetään Porissa, Seinäjoella, Tampereella, Turussa ja Vaasassa. Koulutus kestää kaksi arki-iltaa tai yhden päivän viikonloppuna. Erotuomarin ura alkaa peruskoulutuksesta. Koulutus johdattaa osallistujat futsalin sääntöihin, jotka ovat yksinkertaisia, mutta samalla monimuotoisia - kuten itse pelikin. Koulutuksessa opetellaan säännöt, niiden tulkintaa sekä yleisesti erotuomarina toimimisen perusasioita. Myöhemmin koulutuksen jälkeen ovat vuorossa tutustumisottelut, joissa toimitaan erotuomarina oikeissa otteluissa kokeneemman erotuomarin / erotuomaritarkkailijan opastuksella.

Ilmoittautuminen koulutuksiin päättyy hyvissä ajoin ennen koulutuksia. Erotuomaritoiminta sopii erinomaisesti myös pelaamisen yhteyteen ja erotuomarit pystyvät hyvin määrittelemään milloin / minä päivinä ovat vapaina tuomarointeihin.

Jokaisella erotuomarien peruskoulutukseen hakevalla tulee olla:

• Vähintään tyydyttävä suomen kielen tai ruotsin kielen taito (riippuen paikkakunnasta/alueesta, jossa aikoo toimia erotuomarina)
  • Vähintään 15 vuoden ikä vuoden 2022 aikana eli on syntynyt 31.12.2007 tai sitä aiemmin
  • Mahdollisuus lukea sähköpostia useamman kerran viikossa

Koulutuksen hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa koko koulutuksen ajan. Tästä ei myönnetä poikkeuksia.

Futsalerotuomareiden peruskoulutus on tarkoitettu sellaisille henkilöille, joiden tarkoitus on toimia erotuomareina virallisissa yli 10-vuotiaiden otteluissa Palloliiton Läntisellä alueella. Jokaisen tulee hakea koulutukseen omasta vapaasta tahdostaan. Erotuomaritoiminta edellyttää riittävää fyysistä kuntoa.

Koulutukseen valituilta erotuomareilta laskutetaan erikseen 25 euron hallinnollinen maksu, joka sisältää: koulutuksen, sääntökirjan, keltaisen ja punaisen kortin, pillin ja erotuomarimerkin.

Tervetuloa mukaan erotuomaritoimintaan!

KOULUTUSTEN AJANKOHDAT & PAIKAT: KOULUTUSKALENTERI

Lisätiedot Läntisen alueen erotuomarikoulutuksista: [email protected] ja [email protected]

• Erotuomarit