TPV:n Ylinen ei jäänyt harmittelemaan voiton lipsumista

• Jalkapallosarjat

TPV menetti kahden maalin johtoaseman MuSaa vastaan torstaina. TPV-valmentaja Anssi Ylinen muistutti kuitenkin jokaisen pisteen olevan tärkeä taistelussa sarjapaikasta.

Toisensa paremmin kuin hyvin tuntevat TPV ja MuSa jatkoivat torstaina tasaisia mutta myös vähämaalisia otteluitaan. Kauden ensimmäinen kohtaaminen päättyi 0-0, toisen MuSa voitti lisäaikamaalillaan 1-0 ja torstaina Tampereella päädyttiin pistejakoon, tällä kertaa tuloksella 2-2. Viihdyttävän ottelun pelanneet TPV ja MuSa tarjosivat sitä, mihin on jo vuosien saatossa totuttu: kamppailua joka sekunnista, pallosta ja tilanteesta sekä lukuisia vapaapotkuja. Torstaina Tammelassa uutta oli se, että kaikki porilaisten vaihdot johtuivat loukkaantumisista.

Kotijoukkue meni 1-0 -johtoon, kun ottelua oli pelattu 39 minuuttia. Maalin viimeisteli kapteeni Tommi Smeets - kuin esimerkin antaen TPV:n taisteluilmeestä. Pelikellon osoittaessa 50 minuuttia puolustaja Juho Saarinen viritti yleisön kolmen pisteen tunnelmiin.

Toisin kuitenkin kävi, sillä porilaiset kavensivat B-juniorin Joonas Lakkamäen maalin turvin. A-ikäinen Arttu Virtanen oli asialla kuusi minuuttia ennen täyttä aikaa.

TPV:n päävalmentaja Anssi Ylinen ei pitänyt tasapeliä hävittynä pisteenä.

- Tietysti 2-0 -johdon menettäminen harmittaa, mutta en siltikään suostu pitämään tasapeliä oikeusmurhana. Koko peli oli hyvin tasainen ja ottelun päättyminen tasuriin on hyvin oikeudenmukainen tulos. Toki 2-0 on hyvä johto ja olihan meillä paikkoja tehdä kolmas ja neljäskin maali, Ylinen mietti tamperelaisten sivuilla.

- Saimme hyvän pisteen sarjaneloselta ja vaikka mahdollisuuksia oli enempäänkin, niin pakko on olla tyytyväinen pisteeseenkin, Ylinen huomautti.

Ottelussa ei Ylistä yllättänyt mikään. MuSan pelityyli oli hyvin tiedossa paitsi tämän kauden osalta, niin myös menneiden vuosien useista harjoitusotteluista. Ylisen mukaan tiedossa oli hyvin, että pelistä tulee katkonainen ja suoraviivainen.

- Meidän ajatuksemme oli, että avauskokoonpanoon ei laiteta ihan joukkueen pienimpiä pelaajia, koska porilaiset ovat vahvoja erikoistilanteissa ja pääpalloissa. Suoraviivaisessa ottelussa syntyy tavallista enemmän erikoistilanteita, totesi Ylinen.

TPV:n toisen maalin tehnyt puolustaja Juho Saarinen myönsi lehdistötilaisuudessa pään olevan tyhjä. 2-0 -johdon vaihtuminen tasapeliin ”ottaa päähän”, kuten Saarinen asian ilmaisi.

- Tasapelin takana ovat toisaalta meidän omat virheemme, toisaalta MuSan taitavuus keskityspalloissa. Jostain syystä me passivoiduimme 2-0 -tilanteessa ja vaikka pääsimmekin vaarallisille paikoille, niin viimeinen ratkaisu jäi aina piippuun, Saarinen kommentoi.

TPV kohtaa seuraavaksi sarjakakkosen TPS:n. Ottelu pelataan perjantaina 30.8.

• TPV