TPV sai muistutuksen asenteen merkityksestä

• Jalkapallosarjat

Pitkän syksyn ja talven jälkeen TPV  pelasi lauantaina ensimmäisen ulko-ottelun. Porissa MuSa osoittautui paremmaksi maalein 4-2 (1-0).

- Saimme hyvän muistutuksen siitä, että puolivillaisesti emme voi enää lähteä pelaamaan. Jokaisessa ottelussa on jokaisen oltava täysillä mukana, sanoi TPV-valmentaja Mikko Innanen TPV:n sivuilla.

Innasen mielestä TPV:n tappion taustalta on löydettävissä huono syöttöpeli, voittamattomat kaksinkamppailut ja riittämätön liike. Innanen kiteyttää syyt yhteen lauseeseen: valmistautuminen oli vain 90-prosenttista.

- Pelaajilta puuttui tunne ja halu taistella seuraavan Suomen Cupin ottelun aloituskokoonpanon paikasta. Toki edellisestä ottelusta on kaksi viikkoa ja tämän pelin myötä olimme ensimmäistä kertaa ulkona, mutta liikkuminen ja syöttäminen eivät ole kiinni siitä, olemmeko ulkona vai hallissa, Innanen huomautti tiukasti.

MuSa-pelin merkittävä anti Innasen mielestä oli peliajassa, jota tuli jokaiselle pelaajalle vähintään 45 minuuttia.

- Omalta pelaajauraltani muistan, että kun kilpailullisten pelien jälkeen tulee harjoituspelejä, niin välillä tulee tällaisia ohipelejä. Tämän pelin tärkein opetus on se, että jos emme jokaisessa Ykkösen ottelussa anna 100-prosenttia itsestämme, niin me emme voita yhtään joukkuetta. Meidän on oltava jokaisessa pelissä parhaimmillaan ja saatava oma maksimi irti, Innanen jatkoi.

TPV tuli ottelussa 2-0 -tappiotilanteesta tasoihin, mutta ei ottelun loppuvaiheilla pystynyt vastaamaan MuSan kahteen seuraavaan maaliin. Tamperelaisten ensimmäisen maalin teki Hakim Belbachir suoraan ilmasta sisäsyrjän tarkan sijoituksen myötä. Tasoihin TPV:n toi Paavo Näykki rangaistuspotkusta vain muutama minuutti Belbachirin maalin jälkeen. Rangaistuspotkun hankki juniori-ikäinen Julius Stenroos.

Ottelu oli alkusekunneista alkaen tasainen ja kummallakin oli omat hetkensä lisämaalien tekemiseen. Ottelussa nähtiin toinenkin rangaistuspotkusta tehty maali, joka sinetöi porilaiselle 4-2 -voiton. Maalivahti Tuomas Karjanlahti torjui varsinaisen rangaistuslaukauksen, mutta ei hyvästä syöksystään huolimatta onnistunut samaan kättään jatkolaukauksen eteen.

TPV oli liikkeellä isolla kokoonpanolla ja jokainen pelaaja pelasi vähintään 45 minuuttia. Toisen jakson pelanneella Roope Kostiaisella on takana pitkä toipilas- ja kuntoutusjakso olkapääleikkauksen jäljiltä, joten pelituntumaa on vielä vähänlaisesti.

- Kolme viikkoa olen pystynyt harjoittelemaan normaalisti ja tähän nähden olen tyytyväinen omaan peliini. 45 minuutin peli oli sopiva määrä, sillä en ole vielä 90 minuutin kunnossa.

- Takkiin tuli ja vaikka tämä olikin harjoituspeli, niin jokaista peliä lähdetään voittamaan. Tietysti olen pettynyt, mutta siihen on oltava tyytyväinen, että nousimme 2-0 -tilanteesta tasoihin, Kostiainen sanoi.

Ensi lauantaina Pirkkahallissa TPV kohtaa IFK Mariehamnin Suomen Cupin ottelussa. Ottelu alkaa kello 16.

• TPV