TPV-leirissä petyttiin esitykseen

• Jalkapallosarjat

TPV:n ja TPS:n välinen Ykkösen ottelu näytti toteen jalkapallon luonteen maalintekourheiluna. Turkulaiset hyödynsivät hetkensä ja tilaisuutensa maalien tekemiseen, TPV ei. Niinpä suhteellisen tasainen ottelu päättyi vieraiden voittoon 1-4 (0-1).

TPV ei löytänyt keinoja saada riittävän laadukkaita syöttöjä ja keskityksiä 16-alueen sisälle, jotta tilanteet olisivat johtaneet maaleihin. Maalien tekeminen on osoittautunut TPV:lle vaikeaksi, sillä 12 ottelussa joukkueen pelaajat ovat tehneet vain kahdeksan maalia eli vähiten sarjassa. Vastaavasti puolustustyöskentely on ollut tehokasta: joukkueelle on tehty viidenneksi vähiten maaleja.

- Maalit syntyivät aika tavalla niistä tilanteista, joita olimme ennakoineet. Pallon riistäminen meidän kenttäpuoliskollamme johti TPS:n nopeisiin hyökkäyksiin, mutta me emme kuitenkaan pystyneet reagoimaan riittävän nopeasti, TPV:n valmentaja Kalle Heltonen huomautti seuran sivuilla.

Ottelussa nähtiin niin sanottu knallitemppu, kun Eliecer Espinosa viimeisteli joukkueensa maalit numero 1, 2 ja 4.

Paavo Näykkiä ei paljoa lohduttanut rangaistuspotkussa onnistuminen. Lisäajan neljännellä minuutilla tuomittu ”rankkari” toi yhden maalin lisää TPV:n maalisarakkeeseen, mutta se ei Näykille iloa tarjonnut.

- Pistetään pallo maaliin joka kerta, kun rangaistuspotku tuomitaan. Peli itsessään oli aivan kamala ja meidän joukkueemme oli täynnä haluttomia pelaajia. Emme uskaltaneet hakea palloa ja olimme todella lepsuja kaksinkamppailuissa, Näykki ruoski itseään ja joukkuetovereita.

Näykki katsoi ensimmäisen puoliskon penkiltä ja tuli puoliajalla vaihdosta kentälle.

- Ei se peli kentältä katsottuna näyttänyt yhtään sen paremmalta kuin penkiltä katsottuna.

Heltonen ja tämän myötä koko TPV:n joukkue tiesi TPS:n hyökkääjien vaarallisuuden ja tehokkuuden. Heltosen mukaan kaikesta ennakkotietämyksestä huolimatta turkulaiset tekivät suhteellisen isolla prosentilla maalinsa. Hän jäi kaipaamaan pelaajien nopeampaa reagointia tilanteisiin, joissa TPV menetti pallon.

- Ottelut eivät kuitenkaan koskaan ratkea ennakkokaavailluissa tai videopalavereissa, vaan kentällä.

• TPV