TPV kaatoi Hakan

• Jalkapallosarjat

TPV ja Haka kohtasivat Pirkanmaan paikallisottelussa ja TPV veti pidemmän korren 1-0-voiton.

Harjoitusotteluksi Pirkanmaan Talviderby oli kautta linjan hyvätasoinen, vauhdikas ja yleisönsä hereillä pitänyt ottelu. Kummallakin oli hetkensä ja tilanteet ”aaltoilivat” päästä päähän. Varovaisen nukuttavaa keskikentän virkamiesjalkapalloilua ei tällä kertaa nähty. TPV jaksoi prässätä ylhäältä asti koko ottelun ja näin se teki Hakan puolustajien elämän vaikeaksi.

- Ottelu oli hyvä ja tasaväkinen, koska kummallakin oli omat tilanteensa ja hetkensä. Viime kauden tapaan me puolustimme koko joukkueena ja tässä mielestäni onnistuimme sovitulla tavalla. Tulos ei kuitenkaan ole tärkeintä vaan se, että pääsee pelaamaan ja näkemään, kuinka harjoituksissa on onnistuttu, ottelun ainokaisen tehnyt Eetu Kolu sanoi TPV:n sivuilla.

Kolun maali oli mainio ja sarjakierroksella se olisi vähintäänkin ollut yksi kierroksen hienoimmista maaleista. Kolu sai pallon keskikentällä ja vastustajien yllätykseksi ei kuljettanutkaan tai syöttänyt, vaan yritti itse ratkaisua. Millainen ratkaisu se olikaan; 35-metristä oikeaan yläkulmaan.

- Päätin kokeilla vetoa, kun näin että maalivahti Joonas Immonen oli ulkona. Olen tyytyväinen kaiken kaikkiaan omaan peliini, Kolu sanoi.

– Vähän tuntui siltä, että 90 minuuttia oli tässä kohtaa vuotta muutamalle pelaajalle vähän liikaa. Meillä oli mukana vain neljä vaihtomiestä ja kun kaksi pelaajaa loukkaantui niin emme saaneet kunnolla vaihtoja tehtyä, Hakan päävalmentaja Teemu Tainio murehti seuran sivuilla.

Edestakaisia vaihtoja pelissä käyttäneellä Hakalla on takana vasta neljä harjoituspäivää tämän vuoden puolella.

– Kyllä siinä pelissä jotain niitä juttuja näkyi, joita olemme harjoitelleet. Mutta on tässä paljon vielä tekemistä kaikilla osa-alueilla, Tainio muistutti.

Hakan seuraava harjoitusottelu on tulevana perjantaina Espoossa Honkaa vastaan

TPV:n kokoonpano
1 Tuomas Karjanlahti, 29 Antti Kuusinen, 2 Juho Saarinen, 3 Ardian Kovaqi, 4 Mauno Siren, 5 Tommi Smeets, 7 Tuomas Lähdesmäki, 9 Arjan Goljahampoor, 13 Giorgi Ositashvili, 14 Eetu Räisänen, 16 Riku Oras, 17 Jesse Oksanen, 18 Topi Järvi, 19 Hakim Belbachir, 20 Eetu Kolu, 23 Joonas Rantala, 28 Iiro Karimäki.

Hakan kokoonpano:
Joonas Immonen, Henri Malundama, Ville Starck, Niklas Friberg, Jami Kyöstilä (46. Severi Keskitalo), Joona Tapani (46. Salomo Ojala (60. Akseli Lehtojuuri)), Jacob Bushue (var.) (56. Joona Kari), Antto Hilska, Anton Popovitch, Erkka Helminen, Antti Ulmanen.

• TPV
  • FC Haka