TPS erotti päävalmentajansa

• Jalkapallosarjat

TPS:n naisten edustusjoukkueen päävalmentajaksi viime marraskuussa nimetty Tomi Ruuhikorpi joutuu jättämään tehtävänsä kesken sopimuskauden.

32-vuotiaalla Ruuhikorvella oli kauden 2018 kattava sopimus TPS:n naisten edustusjoukkueen valmentamisesta.

- Naisten edustusjoukkueen peli ei ole valitettavasti kehittynyt odotetulla tavalla. Tomi tuli meille suhteellisen kokemattomana valmentajana ja päädyimme nyt tällaiseen ratkaisuun, tietoisesti vielä ennen liigakauden alkua. Ymmärrämme nyt, että naisten liigajoukkueen päävalmentajan tehtävät tulivat hänen vastuulleen vähän liian nopealla aikataululla, TPS juniorijalkapallon toiminnanjohtaja Kari Uronen myöntää seuran sivuilla.

TPS:n naisten edustusjoukkueen valmennusryhmässä jatkavat valmentaja Timo Saari, fyysinen valmentaja Janina Palmroos ja maalivahtivalmentaja Jani Tuomala. TPS hakee nyt kokonaan uutta päävalmentajaa kaudelle 2018.

- Kiitän Tomia talvikauden harjoittelun suunnittelusta sekä kokonaisvastuun kantamisesta tähän asti. Muu valmennusryhmämme jatkaa tehtävissään normaalisti. Haemme uutta päävalmentajaa joukkueeseen tästä eteenpäin mahdollisimman nopealla aikataululla. Naisten Liiga alkaa tasan kolmen viikon päästä, joten meillä on nyt todella kiire, Uronen painottaa.

• TPS Naiset