Topi Järvi AC Oulun uusin sopimuspelaaja

• Jalkapallosarjat

AC Oulu on tehnyt yhden vuoden pelaajasopimuksen hyökkääjä Topi Järven kanssa. Veikkausliigakokemustakin omaava 24-vuotias pelimies siirtyy laivastonsinisiin OTP:stä.

Topi Järvi pelasi juniorina Tampereen Ilveksessä ja Valkeakosken Hakassa, joista jälkimmäisen paidassa debytoi Veikkausliigassa 17. lokakuuta 2011 ottelussa Interiä vastaan. Esiintymisiä ylimmällä sarjatasolla kertyi kahden kauden aikana yhteensä 20.

Kausi 2015 vierähti Järvellä Joutsenossa Kultsu FC:ssä maaliverkkoja heiluttaen. 23 ottelussa osumia syntyi 15 kappaletta ja Jalkapallon Pelaajayhdistyksen äänestyksessä Järvi valittiin Kakkosen Itälohkon parhaaksi pelaajaksi.

Täysosumakauden jälkeen Järvi palasi Valkeakoskelle, mutta läpimurto avauksen vakiopelaajaksi jäi tekemättä kahden vuoden aikana. Viime elokuussa hän purki sopimuksensa ja siirtyi loppukaudeksi Kakkosen C-lohkoon OTP:hen tutun valmentajan, Tero Suonperän, alaisuuteen hakemaan isoa vastuuta sekä tehoja. Suunnitelma myös toimi, sillä seitsemässä pelissä hyökkääjä sai täydet minuutit ja kiitti tekemällä kuusi maalia.

Järvi harjoitteli AC Oulun mukana jo syksyllä ja vakuutti sopimuksen arvoisesti. Työteliäs ja hyvä koppipelaaja tulee taistelemaan peliajasta hyökkäävissä rooleissa.

- AC Oulu on ollut aina hankala vastustaja, kun olen seuraa vastaan pelannut. Nyt pääsen itse pukeutumaan laivastonsiniseen pelipaitaan, joten innoissani lähden kohti uusia haasteita, kommentoi Järvi uutta askelta urallaan oululaisten sivuilla.

• AC Oulu