Tomi Leivo-Jokimäki Suomen Cupin ja pääsarjojen kehityspäälliköksi

• Jalkapallosarjat

Leivo-Jokimäki on vaikuttanut jalkapallossa kaikilla tasoilla pelaajasta puheenjohtajaan.

Palloliiton uudeksi Suomen Cupin ja pääsarjojen kehityspäälliköksi on valittu Tomi Leivo-Jokimäki.

Leivo-Jokimäki, 47, on vaikuttanut jalkapallon parissa lukuisissa eri tehtävissä niin ruohonjuuritasolla kuin strategisessa johdossakin. Peliurallaan porilaislähtöinen Leivo-Jokimäki pelasi mm. Porin Pallo-Tovereissa, FC Jazzissa, TPV:ssa ja Ilveksessä. Suomen mestaruutta hän juhli kahdesti: vuosina 1994 ja 1996.

Peliuransa jälkeen Leivo-Jokimäki on jatkanut jalkapallon parissa mm. FC Jazzin puheenjohtajana ja toiminnanjohtajana.

–  Jalkapallo on ollut suuri rakkauteni yli 40 vuoden ajan. Tunnen seuratoiminnan laajasti, sillä olen toiminut kaikissa rooleissa puheenjohtajasta ja toiminnanjohtajasta lasten autokuskiin. Erityisen lähellä sydäntäni on ollut aina kotimainen jalkapallo ja seuraan aktiivisesti kaikkia sarjatasoja. Uskon, että minulla on tehtävään paljon osaamista, kokemusta ja annettavaa, Leivo-Jokimäki kertoo.

Työuransa Leivo-Jokimäki on tehnyt myynnin ja asiakkuuksien hallinnan johtotehtävissä.

– Leivo-Jokimäen työkokemus niin jalkapallosta kuin jalkapallon ulkopuoleltakin antaa edellytykset menestyä tehtävässä. Erityisesti arvostamme käytännön pääsarjaseuratoiminnan tuntemusta. Uskon, että Tomilla on paljon annettavaa suomalaiselle jalkapallolle, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande sanoo.

Itseään Leivo-Jokimäki kuvailee ennakkoluulottomaksi ja eteenpäin pyrkiväksi.

–  Tykkään mennä eteenpäin ja luoda uutta. On mahtavaa päästä vaikuttamaan koko Suomen jalkapalloon ja viedä asioita eteenpäin. Jalkapallo on mahtavassa nosteessa Suomessa. Odotan tehtävältä paljon töitä, mutta ennen kaikkea hedelmällistä ja hyvää yhteistyötä seurojen ja sidosryhmien kanssa.

• Suomen Cup