TiPS:lle kaksi pelaajasopimusta ja vahvistuksia valmennukseen

• Jalkapallosarjat

TiPS on solminut kaksi uutta pelaajasopimusta. Joukkueella on nyt koossa 13 sopimuksellista pelaajaa. Kaikki tähän mennessä julkistetut sopimuspelaajat pelasivat tikkurilalaisten joukoissa jo päättyneellä liigakaudella.

Hyökkääjä Nora Lehto oli joukkueen paras maalintekijä liigakaudella 2018. Maaleja kertyi yhteensä seitsemän.

– Odotan innolla tulevaa kautta. Toivon, että pystymme pelaamaan vielä paremmin joukkueena ja saavuttamaan paikan ylempään jatkosarjaan, toteaa koko uransa tikkurilalaisia edustanut pelaaja seuran sivuilla.

– Nora on nopea, rohkea ja vaarallinen maalintekijä. Hän uskaltaa haastaa ja hakea yllättäviäkin ratkaisuja hyökkäyspäässä, tahtoo voittaa jokaisen tilanteen ja on erinomainen pallonriistoissa ja tilanteenvaihdoissa, puolestaan summaa joukkueen päävalmentaja Petteri Kaijasilta.

Koko peliuransa TiPS:iä edustanut keskikenttäpelaaja Linda Kaijasilta lähtee peliuransa toiseen liigakauteen.

– Linda on pelirohkea, ovela ja taitava keskikenttäpelaaja, joka antaa monipuolisia murtavia syöttöjä ja uskaltaa pelata ahtaissakin tiloissa. Linda myös malttaa rytmittää hyökkäyksiä tarpeen tullen, toteaa päävalmentaja Kaijasilta pelaajan vahvuuksista.

Tikkurilalaisten valmennustiimi on kokenut muutoksia viime kauteen nähden. Joukkueen päävalmentajana jatkaa edellisten kausien tapaan entinen maajoukkuetason hyökkääjä Petteri Kaijasilta. Muu valmennustiimi koostuu pääosin uusista kasvoista. Kaijasillan apuna toimivat fysiikkavalmentajana Jaakko Nevanlinna, maalivahtivalmentajana Miikka Häkkinen sekä valmentajina Paulo Pimentel ja Esa Isokääntä.

– Joukkue on edennyt vuosien varrella nuoresta iästään huolimatta päämäärätietoisella ja systemaattisella tekemisellä liigatason joukkueeksi. Uusi valmennustiimi tuo nyt meille lisää lajiosaamista entistä ammattimaisemman toiminnan tukemiseksi, toteaa päävalmentaja Kaijasilta vahvistuneesta valmennustiimistä.

Valmennustiimiin mukaan on liittynyt fyysisenä valmentajana Jaakko Nevanlinna, joka on tehnyt toistakymmentä vuotta töitä useiden Veikkausliigajoukkueiden (HJK, SJK, FF Jaro, FC Hämeenlinna) ja naisten liigajoukkueiden kanssa. Viimeksi Nevanlinna oli mukana SJK:ssa kausilla 2013-2017. Päätoimenaan Nevanlinna työskentelee Pohjois-Haagan yhteiskoulun liikunnanopettajana.

– Lukuisia mestaruuksia ja muita pokaaleja valmentajana voittanut Nevanlinna kuuluu Suomen ehdottomaan fyysisen valmennuksen eliittiin. Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme hänet valmennustiimiimme mukaan, hehkuttaa Kaijasilta Nevanlinnan liittymistä valmennustiimiin.

Uutena maalivahtivalmentajana on joukkueessa aloittanut Miikka Häkkinen, jolla on vahva oma pelaajatausta tolppien välistä useista joukkueista. Peliura loppui VJS:n riveissä viime kaudella.

– ”Häkä” on tuttu pelikaveri jo PK-35 pelivuosieni ajalta. Luotettava ja vastuuntuntoinen valmentaja, jolla on erinomaista ja moniulotteista lajiosaamista ja näkemystä maalivahtiemme kehittämiseksi, luonnehtii Kaijasilta Miikka Häkkisen vahvuuksista.

Uutena valmentajana mukaan tulee myös brasilialainen Paulo Pimentel. Hänen vahva pelaajakokemuksensa ammattilaisena niin Suomesta kuin ulkomailta sekä monipuolinen valmennuskokemus (mm. Cruzeiro POA, HIK, BK-46) tuo lisänäkemystä valmennustiimiin.

– Paulo on erinomainen kombinaatio vahvaa pelaajataustaa ja valmentajakokemusta. Tätä erityisesti haimme lisää. Hänen mukaantulonsa tuo pelaajien kehittämiseen erinomaista lisäulottuvuutta, listaa Kaijasilta Pimentelin roolista joukkueen valmennuksessa.

Joukkueen valmennuksessa jatkaa myös viime kauden tapaan Esa Isokääntä, joka tuo tarvittavaa jatkuvuutta joukkueen kehittämiselle viime kaudesta seuraavalle tasolle.

– Esa antaa jatkuvasti merkittävää tukea joukkueharjoittelun organisoinnissa, pelaajien ohjaamisessa sekä vastustajien tarkkailussa ja analysoinnissa, toteaa Kaijasilta.

TiPS naisten taustat kaudella 2019:
Petteri Kaijasilta päävalmentaja
Paulo Pimentel valmentaja