TiPS lähtee liigakauteen 2020 uudella valmennustiimillä

• Jalkapallosarjat

Reilu viikko sitten valmistautumisjakson aloittaneen tikkurilalaisjoukkueen valmennuskolmikon muodostaa päävalmentaja Pauliina Miettinen ja hänen apunaan toimivat Emma Tillander ja Nea Sunila.

Valmennustiimin tukena valmentajana toimii aiemmilta kausilta tuttu Esa Isokääntä. Joukkueen fysiona aloittaa Joonas Valtonen. Maalivahtivalmentajan nimi julkistetaan lähiaikoina.

– Olen tosi onnellinen siitä, että pääsen valmentamaan TiPSiä. Olen seurannut joukkueen kehitystä ja nuorten pelaajien edistymistä ja kasvua Petteri Kaijasillan valmennuksessa. Nostan hattua sille työlle, jota Tikkurilassa on tehty vuosien varrella. Toivon itse pystyväni tuomaan harjoitteluun jotain uusia ulottuvuuksia ja vahvistamaan pelaajia entistä kovempiin kansainvälisiinkin haasteisiin. Hyppään suuriin saappaisiin uudessa valmennuspestissä, totesi Pauliina Miettinen aiemmin syksyllä joukkueen esitellessä uuden päävalmentajansa.

Miettisen aisaparina toimii entinen huippujalkapalloilija ja nykyisin liikunnanopettajana työskentelevä Emma Tillander. Tillander on samalla myös kokenut valmentaja, joka viimeisenä pestinään oli nostamassa NJS:n naisten edustusjoukkueen Ykköseen ensi kaudeksi.

– TiPS on nuori, kehittyvä ja taitava joukkue. Odotan innolla tulevaa kautta. On mahtavaa päästä näkemään pelaajien ja joukkueen kehittyminen tulevalla kaudella, toteaa Tillander harjoituskauden alussa.

Tammikuun alkupuolella valmennustiimiin liittyy sen kolmas jäsen Nea Sunila. Hän on viettänyt viimeiset noin 7,5 vuotta Yhdysvalloissa pelaamassa ja valmentamassa. Palatessaan takaisin Suomeen Sunila liittyy heti mukaan yhteen tulevan liigakauden kiinnostavimmista joukkueista.

• TiPS