TiPS ja Åland United kilvoittelevat välieräpaikasta

• Jalkapallosarjat

TiPS ja Åland United iskevät yhteen sunnuntaina Suomen Cupin välierässä.

Åland Unitedin cup-menestys on vuosien varrella jäänyt vaisuksi, mutta tällä kertaa se on raivannut tiensä jo puolivälierävaiheeseen. Samalla se on murtanut yhden cup-kirouksen, sillä ensimmäistä kertaa Åland United kaatoi Naisten Liigan joukkueen, kun se voitti TPS:n.

Viime viikonloppuna Åland United varmisti puolivälieräpaikkansa voittamalla PK-35:n 2-0. Positiivisesta tuloksesta huolimatta Åland Unitedin peliesitys jätti paljon toivomisen varaa. Sunnuntaina vastaan asettuu samantyyppinen vastustaja, kun ÅU kohtaa nuoren ja yhtenäisen joukkueen. Åland United vei viime kaudella molemmat kohtaamiset TiPS:aa vastaan.

- Ennen seuraavaa ottelua meidän pitää pystyä nousemaan tasollemme ja se lähtee jokaisesta itsestään. Yksin et voi paljon tehdä, mutta yhdessä voimme saavuttaa kaiken. Kurinalaisuus, kova työ ja ilo ovat mielestäni avainsanat viikonloppuun, Olivia Mattsson toteaa seuran sivuilla.

Åland Unitedin kokoonpanosta puuttuvat vielä Rebecca Björkvall ja Elsa Viktorsson. Myös Maryette Karring ja Tiia Peltonen ovat sivussa.

• Åland United
  • TiPS