Tikkurilan Palloseura luopuu Kansallisen Liigan sarjapaikasta - Täydennysmenettely käynnistyy

• Jalkapallosarjat

Tikkurilan palloseura ry:n hallitus ja operatiivinen johto on tehnyt päätöksen luopua jalkapallon naisten edustusjoukkueen Kansallisen Liigan sarjapaikasta. Seura tiedotti asiasta sunnuntaina iltapäivällä >>

Seuran tiedotteessa kerrotaan, että naisten edustusjoukkueella ei ole nykymuodossaan taloudellisia edellytyksiä jatkaa toimintaa Kansallisessa Liigassa. Luopumispäätökseen vaikuttaa myös Vantaan alueen omien pelaajien vähäinen määrä. Joukkueen taloutta rasitti päättyneellä kaudella myös koronapandemia ja vähäinen taustatoimijoiden määrä.

Seuran tiedotteen mukaan nämä seikat ovat johtaneet tilanteeseen, jossa Tikkurilan Palloseura ry:n johto on pakotettu tekemään raskas päätös luopua Kansallisen Liigan sarjapaikasta.

Tikkurilan palloseura panostaa tulevaisuudessa pelaajakehitykseen ja junioriorganisaation kehittämiseen uuden valmennuspäällikön ja valmennustiimin myötä. Yhteistyötä Itä-Vantaan muiden seurojen kesken kehitetään edelleen, jotta naisten ja tyttöjen joukkueiden toiminta on tulevaisuudessa entistä laadukkaampaa ja mahdollistaa kestävän toiminnan myös pääsarjatasolla.

TiPS:n päätöksen johdosta Palloliitto käynnistää Kansallisen Liigan täydennysmenettelyn >>

Täydennysmenettelyssä sarjapaikkaa tarjotaan ensimäisenä liigakarsinnan hävinneelle joukkueelle eli Nurmijärven Jalkapalloseuralle.

• kansallinen