Tietoa seuroille säännöistä, määräyksistä, ilmoittautumista ja poikkeusluvista 2020

• Seuratoiminta

Jalkapallokausi 2020 lähestyy hyvää vauhtia ja edessä on ensimmäinen kausi Seurojen Palloliitossa myös kilpailullisesti.

Liittohallitus vahvisti muutokset sääntöihin ja määräyksiin kaudelle 2020 kokouksessaan 9.12. ja lisäksi jo pitkään tehty harmonisointityö usealla kilpailutoiminnan sektorilla on edennyt hyvää vauhtia.

Informaatiota näiden linkkien kautta:

Tärkeimmät muutokset sääntöihin ja määräyksiin 2020 >>

Ilmoittautuminen alueellisiin jalkapallosarjoihin 2020, osallistumismaksut ja erotuomaripalkkiot >>

Poikkeukset edustusoikeusmääräyksiin 2020 >>

Seurojen Palloliitto näkyy selkeästi myös sääntöihin ja määräyksiin tehdyissä muutoksissa.
- Tänä vuonna suurimmat muutokset liittyvät organisatorisiin säännöksiin, jotka johtuvat piirien poistumisesta kilpailutoiminnan vastuutahona. Kaikissa säännöissä ja määräyksissä on tehty edellä mainitut muutokset, Palloliiton kilpailutoiminnan johtaja Pekka Soini kertoo.

Lisäksi merkittävää on se, että uusissa säännöissä on laajennettu mahdollisuuksia delegoida päätösvaltaa toimihenkilöille. Edelleen alueellista kurinpitoa varten perustetaan alueelliset kurinpito- ja vastalauseasioita käsittelevät työryhmät ja täsmennetään kilpailunjärjestäjää koskevat vastuut valtakunnallisten sarjojen ja alueellisten sarjojen välillä.

Muilta osin Soinin mukaan ei suuria mullistuksia sääntöjen ja määräysten osalta kaudelle 2020 ole.
- Muut muutokset ovat pääosin epäselvyyttä aiheuttaneiden sääntöjen selkiyttämistä ja pieniä teknisiä muutoksia, Soini kuvaa.

HUOM! Huomioittehan seurassanne, että myös kaikkien seura- ja joukkuetoimihenkilöiden roolit ovat vuoden vaihteessa muuttuneet passiivisiksi Pelipaikassa ja ne tulisi uudistaa (ja uusille toimijoille lisätä), jotta he esimerkiksi voidaan poimia TASO-järjestelmässä seurakäyttäjiksi ja/tai joukkuetaustoiksi. Ohjeet roolin lisäämiseen ja aktivointiin löytyvät täältä > https://tuki.palloliitto.fi/fi/support/home