TET-harjoitteluni Palloliitossa

• Seuratoiminta

Karakallion koulun yhdeksännellä luokalla oleva Maria Ille oli työharjoittelussa Palloliitossa 16.11–27.11. Lue alta Marian mietteet hänen harjoittelujaksostaan.

Päätin hakea Palloliittoon töihin, koska jo pienestä pitäen olen ollut kiinnostunut jalkapallosta ja tulevaisuudessa haluaisin työskennellä jossain samankaltaisessa urheilullisessa ympäristössä. Tänne työharjoitteluun tuleminen on hyvä alku siihen. Ollessani Palloliitossa töissä olen tehnyt monia erilaisia tehtäviä.

Minun tehtäviini kuului kahden viikon aikana muun muassa tuotteiden pakkaaminen verkkokaupan varastossa, muiden työntekijöiden auttaminen, papereiden skannaaminen ja tiedostojen nimeäminen, tietovisan editoiminen, sosiaalisen median käyttöön sopivien valokuvien valitseminen, lahjakorttien tekeminen, maajoukkueen logon maalaaminen, vanhentuneiden laskujen roskikseen heittäminen, kutsu-/pääsykorttien leikkaaminen ja Helmareiden haastatteleminen.

Olen oppinut harjoittelujaksoni aikana uusien ohjelmien käyttöä, sekä erilaisia käytäntöjä, miten Palloliitossa toimitaan ja mitä täällä ylipäänsä tehdään. Tutustuin entistä enemmän maajoukkueen pelaajiin ja jalkapallomaailmaan. On ollut hauskaa tehdä kaikenlaista vaihtelevaa työtä, olla mukana muiden kanssa sitä tekemässä, kuulla ja nähdä joka päivä jotain uutta, tutustua eri ihmisiin ja oppia heiltä.

En kuvitellut, että täällä onkin näin paljon mukavampaa kuin ajattelin ennen työharjoitteluani. Palloliitossa on mielestäni hyvin ystävällinen ja lämminhenkinen ilmapiiri työntekoon. Oli vain ilo tulla tänne, kun sinut otetaan aina tervetulleesti vastaan.

Maria Ille