Täysi pistepotti maistui Tainiolle

• Jalkapallosarjat

Ei ollut sarjakakkosesta TPS:sta aiheuttamaan Hakalle kauden avaustappiota Ykkösessä. Koskilaiset taistelivat Turun Kupittaalla isolla sydämellä ja hakivat arvokkaan 3-2 -vierasvoiton.

Yleisöä Veritas Stadionilla oli karvan verran alle 3000 ja mukana oli lukuisa joukko FC Hakan kannattajia.

– Ei se tasapelikään huono tulos olisi etukäteen ollut, mutta kyllä maistuu kolme pistettä hyvälle, FC Hakan päävalmentaja Teemu Tainio iloitsi Hakan sivujen mukaan.

Ensimmäisellä puoliajalla Hakan sankari oli Salomo Ojala, joka viimeisteli kaksi maalia. Ensimmäinen syntyi hienolla laukauksella ja toinen tuli kulmapotkun jälkitilanteesta puskulla takatolpalta.

Toisella puoliajalla TPS:n maalipyssy Eliecer Espinosa vastasi Ojalan onnistumisiin 53. minuutilla, mutta Haka ei kavennuksesta hätkähtänyt. Ville Starck vei Hakan 83. minuutilla uudelleen kahden maalin karkumatkalle. Tätäkin osumaa edelsi kulmapotku. Matej Hradeckyn rankkarimaali viisi minuuttia myöhemmin oli lopulta TPS:lle laiha lohtu.

– Teimme vaihteeksi pari maalia erikoistilanteista ja siihen voi olla tyytyväinen. Vähän halvasti päästimme TPS:n peliin mukaan, mutta hienosti jätkät taas hoiti homman, Tainio totesi.

Hakan ja TPS:n ero on nyt jo kymmenen pistettä. MuSa sekä Jaro ovat Ykkösessä seuraavina ja näillä kahdella on TPS:aan matkaa seitsemän pinnaa.

– Meillä on yhdeksästä seuraavasta ottelusta kuusi kotona. Ne kun hoidamme, niin aika vahvoilla olemme, Tainio laskeskeli.

Ensi lauantaina Haka kohtaa Työväen Musiikkitapahtuman lomassa EIF:n. Ottelu alkaa Tehtaan kentällä poikkeuksellisesti jo kello 14.

• FC Haka