Tampereen Valmentajapäiville huippuesiintyjät Kroatiasta

• Seuratoiminta

Vuoden Valmentajapäivillä Tampereen Varalassa on luvassa huippuesiintyjiä.

Väestöltään pieni maa Kroatia tuottaa jatkuvasti huippupelaajia maailman parhaisiin seurajoukkueisiin. Näiden pelaajien johdolla maa saavutti loistavan MM-hopean Moskovassa pelatussa finaalissa. Kroatian tarinan tulee kertomaan Tampereelle  Kroatian liitosta Sreten Cuk (Technical Director) ja Boris Kubla (Director of Academy of FA),

Cuk on entinen ammattipelaaja, joka on edustanut Kroatiaa myös A-maajoukkuetasolla. Hänellä on laaja kokemus valmennustehtävistä niin seniori- kuin nuorten tasollakin. Kublalla on myös pelaajatausta ja vankka kokemus valmentajakoulutuksesta ja sen organisoinnista. Kroatian liiton akatemiasta hänellä on puolentoista vuosikymmenen kokemus.

Lisäksi päivillä vierailevat Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti ja pääsihteeri Marco Casagrande, joilla on varmasti mielenkiintoista ja tuoretta kerrottavaa strategiaprosessin etenemisestä sekä Seurojen Palloliitosta. Myös Euroopan Jalkapallovalmentajien Unionin presidentti Walter Gagg tuo tervehdyksen Euroopasta.

Suomen valmentaja- ja pelaajakoulutuksen merkittävistä uudistuksista kertoo urheilujohtaja Hannu Tihinen. A-maajoukkueen valmistautumisesta UEFA:n Nations League- sarjaan valottaa maajoukkuevalmentaja Kari Martonen. Henri Lehto toimii mm. A-maajoukkueen videoanalyytikkona ja hän tulee kertomaan miten pelianalyysien kautta toimitaan valmennuksen apuna. Maajoukkuevalmentaja (U19) Teemu Eskola esittelee Suomen U19 EM-lopputurnauksen antia. Suomen A-maajoukkue kohtaa Valmentajapäivien päätteeksi Nations Leaguen avausottelussaan Ratinassa Unkarin.

Varalasaliin (Varalan Urheiluopisto, Varalantie 36, 33240 Tampere) voidaan ottaa 100 nopeimmin ilmoittautunutta. Jäljellä on vielä noin 20 paikkaa, joten kiirettä pitämällä ehtii vielä mukaan.

Valmentajapäivien tarkempi ohjelma ja ilmoittautumiset >>

• Valmentajat
  • Valmentajakoulutus