Talenttivalmennustuen seurahaku auki vielä perjantain

• Seuratoiminta

Vuodesta 2014 on seuroille myönnetty talenttivalmennustukea, jonka tavoitteena on seuran lahjakkaimpien pelaajien valmennuksen sekä laadukkaan arjen varmistaminen ja täten pelaajien kehittäminen edustusjoukkueisiin ja kansainvälisille kentille.

Haku kuluvan vuoden osalta on käynnissä ja se päättyy perjantaina 24.5. klo 23.59. Hakukaavake löytyy täältä >>

Hakemukset arvioidaan ja pisteytetään osa-alueittain
Pelaajakehityksen tulokset (kolmelta edelliseltä vuodelta) - 50 pistettä
Seuran yleiset toimintaedellytykset – 30 pistettä
Talenttivalmennussuunnitelma - 20 pistettä

Maksimipisteet 50+30+20=100p

Seuravalinnat päätetään liittohallituksen kokouksessa 17.6., minkä jälkeen seurat voivat käynnistää talenttivalmentajahaun.

Talenttivalmennustukeen suunnataan 750 000€ / vuosi, joka jaetaan pelaajamäärän mukaan siten, että tyttöjen talenttivalmennustukeen kohdistuu 24% ja poikien talenttivalmennustukeen 76%.

Talenttivalmennustuen saajiksi valittavat seurat / urheiluakatemiat

- Talenttivalmennustuki tytöt (14-18-vuotiaat) 5 seuraa ja 2 urheiluakatemiaa
o 30 000€/seura/vuosi
o 15 000€/urheiluakatemia/vuosi
- urheiluakatemia sitoutuu omarahoituksella varmistamaan talenttivalmentajan päätoimisuuden
- Talenttivalmennustuki pojat (15-19-vuotiaat) 16 seuraa
o 30 000€/seura/vuosi
o Näistä valitaan lisäksi maksimissaan kuusi seuraa, joille jaetaan erillinen valmennuksen kehitystuki 15 000€ (lisätietoja hakemuksessa).
o Erityistapauksissa seura voi kohdistaa tuet myös nuorempiin ikäluokkiin. Tällöin toimintamallin pitää olla sidoksissa seuran strategiaan ja hakukaavakkeessa pitää kuvata toimintamalli selkeästi perusteluineen.

Tukikausi 1.1.2020-31.12.2021

Talenttivalmennustukea voivat hakea seurat,
o joiden tavoitteena on urheilutoiminnan ja niiden rakenteiden systemaattinen kehittäminen nuorten huippu-urheiluvaiheessa
o jotka ovat mukana jalkapalloseurojen laatujärjestelmässä
o joilla on päätoimisessa työsuhteessa vähintään (hakuhetkellä ja koko tukijakson aikana, poissulkeva kriteeri poikien seurahaussa)
- päätoiminen urheilutoiminnasta vastaava henkilö (esim. valmennuspäällikkö, urheilutoimenjohtaja) ja
- päätoiminen seuran hallinnosta vastaava henkilö (esim. toiminnanjohtaja, toimitusjohtaja).
o joilla on tavoitteena yhteistyöverkoston rakentaminen ja huippuvaiheen pelaajaputken toimivuuden lisääminen alueella.

Lisäksi valitut seurat sitoutuvat kehittämään toimintaansa niin, että ne ovat 31.12.2019 Laatujärjestelmän Tasolla 3, jos eivät ole sitä jo aikaisemmin saavuttaneet.

Aiheesta lisää tämän linkin kautta

Hakukriteerit ja -prosessi:
Kehityspäällikkö Henri Alho (+358 408 406 977)
Urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen (+358 503 099 345)

Talenttivalmennuksen sisältökysymykset:
Huippujalkapallopäällikkö tytöt, Marianne Miettinen (+358 447 831 361)
Huippujalkapallopäällikkö pojat, Juho Rantala (+358 405 058 881)

Haku julkaistu 3.5., päivitetty 23.5.

• Palloliitto