Tainio tyytyväinen voittoon

• Jalkapallosarjat

FC Hakan koko Ykkösen alkukauden jatkunut tappiottomien otteluiden sarja sai jatkoa maanantaina Kotkan Arto Tolsa Areenalla.

FC KTP kaatui lähes 2000 katsojan edessä Anton Popovitchin osumalla 1-0. Haka vankisti näin entisestään asemiaan Ykkösen kärjessä. Pisteitä on nyt koossa 11 ottelusta upeat 29.

– Kaiken kaikkiaan pitää olla voittoon tyytyväinen. Sen kuulin, että pitkään aikaan ei Haka ole täältä voittoa hakenut, FC Hakan päävalmentaja Teemu Tainio sanoi koskilaisten sivuilla.

Hakan kokoonpanossa nähtiin jonkin verran muutoksia sitten viime keskiviikon TPV-kamppailun. Eemeli Raittinen oli Ilveksestä lainalla tähän peliin, Joonas Immosen vuoro oli pelata Hakan maalilla ja Jonni Thusberg pääsi ensimmäisen kerran kuluvalla kaudella avaukseen. Raittinen korvasi Thusbergin 56 minuutin kohdalla.

Haka sai peliin hyvän lähdön, kun Popovitch ampui upealla laukauksella koskilaiset johtoon pelin 11. minuutilla. Ensimmäinen puoliaika oli muutenkin hyvin Hakalla hallussa, mutta enempää maaleja ei nähty.

– Olimme ensimmäisellä puoliajalla sen verran ylivoimaisia, että siinä olisi pitänyt jo peli ratkaista, Tainio tuumi.

Toisella puoliajalla mentiin edelleen Hakan komennossa, mutta hyvätkään paikat eivät toista maalia tuoneet.

– Paikat olivat jopa parempia kuin ensimmäisellä puoliajalla, mutta teimme pikku asioita huonosti. Loppua kohden vastustaja alkoi heittää pitkää palloa ja sai vähän hässäkkää meidän maalillemme, Tainio myönsi.

Seuraavan kerran Haka on tulessa ensi lauantaina AC Oulua vastaan. Ottelu alkaa Tehtaan kentällä kello 17.

– Tärkeä peli edessä, mutta mukava tästä on lähteä jatkamaan viikkoa sitä ottelua kohti, Tainio totesi.

• FC Haka