Suomi voitti Grönlannin Nordic Futsal Cupissa

• Futsal

Suomi avasi Pohjoismaiden mestaruusturnaus Nordic Futsal Cupin selkeällä 6–1 (4-1) voitolla Grönlannista.

Suomi otti heti alkuun isännän otteet ja siirtyi Sergei Korsunovin maalilla jo ajassa 0:47 1-0 johtoon. Grönlanti ei saanut omaa peliään lainkaan käytiin Suomen hallitessa palloa lähes täysin. Suomen toinen maali oli upea. Jukka Kytölä antoi rajapotkun puolen kentän tuntumasta ja Juhana Jyrkiäinen ohjasi hallitun volleyn yli Grönlannin maalivahdin. Grönlanti sai ainoastaan muutamia vastahyökkäyksiä koko ensimmäisellä puoliajalla ja yhdestä niistä seurasi kulmapotku, josta Ari Hermanin ampumana pallo muutti suuntaa Sergei Korsunovin jalasta ja meni suoraan maalivahti Antti Koivumäen jalkojen välistä Suomen maaliin. Jakson loppupuolella Jukka Kytölä ja Jarmo Junno 10 metristä kaunistelivat vielä taukolukemiksi 4-1 Suomelle.

Toisella jaksolla pelin kuva ei muuttunut lainkaan. Suomi hallitsi suvereenisti palloa ja Grönlanti vetäytyi puolustuskannalle. Ajassa 24:20 kapteeni Panu Autio syötettiin puolittaiseen läpiajoon ja oman laukauksensa kimmokkeen hän ohjasi Grönlannin maaliin. Grönlanti ei toisellakaan jaksolla päässyt juuri hätistelemään Koivumäen vartioimaa maalia. Muutamista yksittäisistä vastahyökkäyksistään ja erikoistilanteistaan Grönlanti ei onnistunut kuitenkaan enää maalinteossa. Jyrkiäinen kaunisteli vielä illan toisella maalillaan loppulukemiksi 6-1 Suomelle.

Keskiviikkona Suomi kohtaa Ruotsin kello 20 Suomen aikaan alkavassa ottelussa. Mutta jo kello 15 alkaa U19 ystävyysottelu Ruotsi - Suomi.

Maaotteluvideoita, haastattelut:  https://www.palloliitto.fi/videot

Turnauksen ottelut ja tilastot:  https://www.palloliitto.fi/splmaa/futsal-maaottelut-miehet/tulokset

Suomi – Grönlanti 6-1 (4-1) ottelun maalintekijät
0:47    1-0  Sergei Korsunov