10.4.2019 klo 22.18

Suomi valmistautuu FIFA eNations Cupiin

Ⓒ SPL
Katso video

Historialliseen ensimmäiseen FIFA eNations Cupiin on kutsuttu 20 maajoukkuetta ympäri maailman. Turnaus järjestetään Lontoossa 13.-14.4.

Suomi kohtaa alkulohkossa Englannin, Ranskan, Etelä-Afrikan ja Saudi-Arabian. Suomea turnauksessa edustavat Eemeli ”Snipguy” Simpanen ja Markus ”MakezCR” Moilanen, jotka valikoituivat joukkueeseen suljetun karsintaturnauksen kautta.

Turnauksessa pelataan perinteisen 1v1 -pelimuodon lisäksi myös 2v2 -pelejä. Simpanen ja Moilanen pelaavat siis yhdessä vastustajajoukkueen kahta pelaajaa vastaan.

- Nimenomaan siinä 2v2 -pelissä on meidän mahdollisuutemme haastaa maailman huiput. Siihen kannattaa panostaa, toteaa Moilanen.

Simpasen ja Moilasen lisäksi joukkuetta edustaa valmentajana Anton ”Anzinho” Korvenaho. Hän on itsekin Suomen e-maajoukkueen pelaaja, mutta toimii kyseisessä turnauksessa Suomen valmentajana. Korvenahon tehtäviä ovat muun muassa Simpasen ja Moilasen sparraus sekä perehtyminen Suomen vastustajien pelitapaan.

Suomen joukkue kertoi Huu-TV:lle, miten valmistautuminen turnaukseen etenee. Pääset videoon artikkelikuvan kautta.