Suomi mukana taistelemassa FIFA 19 Nordics Invitational -mestaruudesta

Pohjoismaisten e-jalkapallomaajoukkueiden FIFA 19 Nordics Invitational -kutsuturnauksen mestaruus ratkotaan 2. helmikuuta Helsingin Messukeskuksessa osana Assembly Winter 2019 -tapahtumaa.

Järjestäjämaa Suomen lisäksi historian ensimmäisen FIFA 19 Nordics Invitational -turnauksen voittoa tavoittelevat Tanska, Norja ja Ruotsi.

Suomen joukkuetta turnauksessa edustavat e-jalkapalloilijat Eemeli ”Snipguy” SimpanenMarkus ”MakezCR” Moilanen ja Anton ”Anzinho” Korvenaho. Suomen neljäs e-maajoukkueen edustaja valitaan joukkueeseen perjantaina 1. helmikuuta pelattavan kotimaisen FIFA 19 Finnish Championship -turnauksen perusteella.

Pohjoismaiden e-jalkapallomaajoukkueet mittelevät paremmuudestaan nyt ensimmäistä kertaa.

- Hienoa saada pohjoismainen e-jalkapallon yhteisturnaus Suomeen. Tapahtuma on osoitus pohjoismaisten liittojen monipuolisesti yhteistyöstä. Tarvitsemme Suomessa rohkeutta kokeilla uusia hankkeita, ja on arvokasta päästä keräämään kokemuksia e-jalkapallosta yhteistyössä vahvojen pohjoismaisten kumppaniemme kanssa, tapahtumaan osallistuva Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti sanoo.

- Tämä kovatasoinen kutsuturnaus on jälleen uusi osoitus hyvästä ja aktiivisesta yhteistyöstä Palloliiton ja Telian välillä. Kannustamme futista kaikissa muodoissaan ja olemme iloisia kotimaisen jalkapallon viimeaikojen hyvästä vireestä. Toivottavasti tämä tapahtuma ja vahvistuva e-maajoukkue myös siivittävät suomalaisen e-jalkapallon nousua kohti kansainvälistä huippua, kertoo Telian jalkapalloyhteistyöstä vastaava Karri Suoraniemi.

Turnauksen kaikki ottelut näytetään suorina Yle Areenasta. Mukana tapahtumaa mahdollistamassa ovat myös Volkswagen ja Motonet.