Suomi kohtaa Cyprus Cupin viimeisessä ottelussaan Slovakian – "Tavoitteena päättää hyvään tulokseen ja suoritukseen"

• Maajoukkueet

Helmareiden leiri Kyproksella huipentuu torstaina 11.3. pelattavaan otteluun Slovakiaa vastaan. Cyprus Cup on toiminut joukkueelle hyvänä harjoituksena ja ennen kaikkea yhteennivoutumisena ennen huhtikuussa jatkuvia EM-karsintoja.

Avausottelussa Tshekin kanssa 1–1-tasapelin pelannnut ja toisessa kamppailussa Kroatialle lukemin 2–3 hävinnyt Suomi hakee voittoa viimeisestä Kyproksen ottelustaan. Slovakiasta on päävalmentaja Anna Signeulin mukaan odotettavissa fyysinen ja tekninen vastustaja.

– Slovakia on jalkapallomaa, joka kehittyy kovaa vauhtia. Tämä on meille hyvä vastus. Olen luottavainen tekemiseemme ja joukkueeseen.

Helmareiden ryhmä on kokenut hieman takaiskuja edellisten otteluiden alla, kun esimerkiksi Tuija Hyyrynen ja Adelina Engman joutuivat molemmat jättämään Kyproksen leirin kesken loukkaantumisten takia. Slovakia-otteluun Suomi pääsee kuitenkin täydellä kokoonpanolla, kun kaikki 22 pelajaa ovat käytettävissä.

– Pelaajat näyttivät tiistain harjoituksissa teräviltä, ja jokainen täällä oleva on nyt pelikunnossa.

Tärkeää aikaa yhdessä ennen karsintojen jatkoa

Vaikka ottelut Kyproksella eivät ennen viimeistä koitosta ole tuloksellisesti vastanneet Helmareiden odotuksia, on kymmenen päivän leiritys tarjonnut joukkueelle mahdollisuuden kokoontua yhteen pitkän tauon jälkeen.

– Pääsemme pelaamaan kolme ottelua yhdessä sekä viettämään tärkeää aikaa keskenämme. Aikaa karsintojen jatkamiseen ja niihin valmistautumiseen on kuitenkin hyvin rajallisesti.

Suomen pelit jatkuvat keskiviikon ottelun jälkeen seuraavan kerran koti-Suomessa Portugalia vastaan. Pitkäperjantaina 10.4. Vaasan Elisa Stadionilla pelattavaan EM-karsintaotteluun halutaan Signeulin mukaan siirtyä Kyprokselta voitto taskussa.

– Tavoitteena on päättää hyvään tulokseen ja suoritukseen.

Slovakia – Suomi pelataan keskiviikkona 11.3. kello 15.30. Ottelua voi seurata livenä Helmareiden Twitter-tililtä.

Suomen ottelut Cyprus Cupissa:
5.3. 15.30 Tshekki 1–1 Suomi, AEK Stadium, Larnaka
8.3. 13.00 Suomi 2–3 Kroatia, AEK Stadium, Larnaka